×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 16 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 8 خبر
تصرف حریم و بستر رودخانه «شاوور» باید به سرعت متوقف شود

فرهاد قلی‌نژاد با اشاره به بازدید و بررسی وضعیت زیست محیطی  رودخانه شاوور در شهرستان شوش اظهار کرد: رودخانه شاوور یکی از رودخانه‌های مهم استان خوزستان است که از جلگه و از چشمه‌های واقع در شمال استان سرچشمه می‌گیرد و علاوه بر کارکردهای مطلوب فراوان، از منابع تامین آب تالاب بامدژ است، بنابراین حفاظت از رودخانه شاوور مهم و ضروری است.

وی افزود: مهمترین مسائل حفاظتی رودخانه شاوور جلوگیری از تصرف حریم رودخانه و تخریب چشمه‌های آن و همچنین جلوگیری از ورود فاضلاب به آن است.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر افراد سودجو به منظور توسعه اراضی، اقدام به تخلیه نخاله‌های ساختمانی و تصرف عدوانی حریم و بستر رودخانه شاوور و ساخت و سازهای غیر قانونی در بخش‌هایی از رودخانه کرده‌اند که علاوه بر تصرف حریم و بستر موجب تخریب چشمه‌های تغذیه‌کننده رودخانه شده است و باید بمته سرعت وقف شود.

قلی‌نژاد با بیان اینکه رسیدگی به مسائل رودخانه شاوور در دستور کار شورای حفاظت کیفی رودخانه های استان خوزستان قرار می‌گیرد، عنوان کرد: رودخانه شاوور یک اکوسیستم ارزشمند و از زیستگاه‌های گونه‌های جانوری مهم همانند لاک پشت فراتی است که در خطر انقراض قرار دارد.

 

منبع؛ ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.