×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 16 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
استاندار: توسعه حمل و نقل دریایی، اقتصاد خوزستان را تقویت می‌کند

علی اکبر حسینی محراب یکشنبه در نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: یکی از سیاست‌های کلان نظام و از برنامه‌های اولویت‌دار وزارت راه و شهرسازی، توسعه دریامحور و رونق اقتصاد و اشتغالزایی با استفاده از ظرفیت‌های دریا است.

وی با تاکید بر اینکه باید با انجام مطالعات دقیق و عملیاتی توسعه دریامحور در استان به سرانجام برسد، افزود: باید از دریا به عنوان یک ظرفیت عظیم خدادادی به نفع مردم استفاده کرده و اقتصاد دریامحور را در خوزستان رونق داد.

حسینی محراب بیان کرد: ضروری است از ظرفیت شرکت‌های خصوصی برای توسعه حمل و نقل با کشتی در استان استفاده شود و شبکه حمل و نقل کشتیرانی بین شمال و جنوب خلیج فارس راه اندازی شود.

استاندار خوزستان افزود: با توجه به سیاست‌های جدید در منطقه و تقویت ارتباط کشورمان با کشورهای همسایه همچون عربستان، قطر، بحرین، امارات و کویت باید از این ظرفیت برای رونق حمل و نقل و اقتصاد دریامحور استان استفاده کرد.

وی افزود: در گذشته شرکت‌هایی در خوزستان در حوزه کشتیرانی فعال بودند که باید مجددا برای فعالیت در استان فراخوانده شوند.

حسینی محراب با تاکید بر اینکه گردشگری دریا در شهرستان‌های بندری همچون ماهشهر و خرمشهر باید قوت بگیرد، اظهار کرد: کار مطالعاتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در تهیه طرح مطالعاتی گردشگری دریا مطلوب و مورد تایید است و اقدامات عملیاتی این طرح باید در شورای برنامه‌ریزی استان نیز تصویب شود.

استاندار خوزستان، ساماندهی پایانه بندر امام خمینی (ره) را ضروری خواند و بیان کرد: بندر امام (ره) قطب حمل و نقل کشور و مرجع توزیع کالاهای اساسی به سایر استان‌ها است به همین دلیل ساماندهی پایانه این منطقه بسیار مهم و باعث آبادانی هر چه بیشتر بندر امام خواهد شد.

در این نشست طرح مطالعاتی گردشگری دریا که توسط اداره کل میراث فرهنگی خوزستان تهیه شده بود، به تصویب رسید و حذف جایگاه‌های غیرمجاز سوختگیری لنج‌داران در هندیجان و راه اندازی جایگاه ثابت سوختگیری نیز مصوب شد.

خوزستان با دارا بودن هفت بندر و دسترسی به خلیج فارس از جمله استان‌های مرزی و بندری است که اجرای طرح توسعه دریایی را هدف‌گذاری کرده است.

نخستین سفر دریایی ویژه زائران اربعین حسینی امسال از طریق بندر خرمشهر به بندر بصره عراق انجام شد.

 

منبع؛ ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.