×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 16 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر
ارائه آموزش شهروندی به بیش از ۱۴ هزار دانش‌آموز اهوازی

کورش سبزعلی در جمع رسانه‌ها از آغاز آموزش شهروندی (ایمنی) به دانش‌آموزان مدارس اهواز خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای مهر تاکنون به بیش از ۱۴۰۰۰ دانش‌آموز اهوازی آموزش شهروندی (ایمنی) ارائه شد.

وی با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی، مسئولیت گسترش فرهنگ ایمنی و افزایش سطح آگاهی مردم در زمینه ایمنی را به عهده دارد، افزود: مهمترین راهبرد سازمان آتش نشانی همواره بر اتخاذ رویکردهای پیشگیرانه در برابر مخاطرات و حوادث بوده است و در همین راستا نیز آموزش یکی از محورهای مهم در پیشگیری محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز هدف اصلی این آموزش‌ها را مقابله‌ی دانش آموزان با اطفای حریق و شیوه مواجه با مخاطرات عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه رویکرد جامعه‌محور، برنامه‌های پیشگیرانه، کاهش مخاطرات و افزایش تاب‌آوری شهری است لذا فرهنگ‌سازی در این حوزه و افزایش تعداد شهروندان آگاه می‌تواند روند دستیابی به شهر تاب‌آور و آماده را تسریع و تسهیل کند.

سبزعلی تصریح کرد: آموزش‌های شهروندی در قالب هر، دانش‌آموز یک آتش نشان، شامل ۲۲۰ ساعت دوره‌ی آموزشی در طول یک ماه است که از سوی مربیان سازمان در سراسر مدارس استان اجرا و دانش آموزان با نحوه‌ی کار با کپسول خاموش کننده، اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع حریق و چگونگی تماس با سامانه ۱۲۵ در هنگام بروز حوادث آشنا می‌شوند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.