×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 16 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
سرپرست اداره کل پست خوزستان: بیش از ۸ میلیون بسته پستی در شش ماه نخست سال به سراسر کشور ارسال شد

حمیدرضا فضلعلی پور روز چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه های استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سربازان و فرماندهان جبهه‌ مقاومت و تبریک روز جهانی پست، اظهار کرد: یکی از مهمترین پروژه های عمرانی اداره کل پست استان بهره‌برداری از ساختمانی با مساحت یک هزار و ۸۰۰ متر مربع در شش ماه نخست سال جاری است.

وی افزود : یکی دیگر از اقدامات انجام شده مناقصه سیستم مبنا است که این تجهیزات هوشمند قابلیت ارسال در لحظه یک هزار بسته پستی به تمام نقاط کشور را دارد.

 

سرپرست اداره کل پست خوزستان ادامه داد: در شش ماه نخست سال بیش از ۸ میلیون بسته پستی مرسوله و به اکثر نقاط کشور ارسال شده و حدود ۱۰ درصد رشد ترافیک نسبت به سال گذشته شاهد بودیم.

 

فضلعلی بیان کرد: همچنین در شش ماه نخست امسال ۸۱ درصد رشد اینترنتی داشتیم و تعداد فروشگاه ها نیز به ۷۶۲ عدد رسیده که در سال گذشته کمتر از ۵۰۰ فروشگاه بود که این افزایش ناشی از اقدامات انجام شده اداره پست می باشد

فضلعلی پور بیان کرد: اداره کل پست خوزستان از ۶۷ نقطه مرسولات شهروندان را به نقاط کشور ارسال می کند و به تازگی نیز ۲۵۵ توزیع کننده موتوری به این مجموعه اضافه شده است.

 

وی اظهار کرد: اکنون اطلاعات تمامی اماکن دولتی، مسکونی و تجاری وارد نقشه حامی شده است و امکان اضافه کردن سایر آدرس های حوزه شهری و روستای نیز در این نقشه وجود دارد.

سرپرست اداره کل پست خوزستان گفت: همچنین از طریق چهار خط مبادلات تهران، اصفهان بوشهر و همدان روزانه ۱۰۰هزار بسته پستی وارد استان می شود.

 

سرپرست اداره کل پست استان یاداور شد: امید است به زودی با تجهیز خدمات مبادلاتی این مجموعه، تعاملات پستی خود را با استان های چهارمحال بختیاری و ایلام نیز جهت شتاب بخشی و ‌ارتقای کیفیت مرسولات، افزایش دهیم.

 

روز جهانی پست هر ساله در ۹ اکتبر گرامی داشته می‌شود. هدف از روز جهانی پست آگاهی‌بخشی به عموم در مورد نقش پست در زندگی روزمره مردم و مشاغل و همچنین سهم ارزشمند آن در توسعه اجتماعی و اقتصادی جهانی است.

 

تاریخچه روز جهانی پست قدمت پست بسیار فراتر از تاریخ مکتوب آن است.

 

برخی معتقدند که اولین خدمات پستی در زمان آگوستوس سزار (بین سال‌های ۶۲ پیش از میلاد تا ۱۴ پس از میلاد) در رم سازماندهی شد ولی به گواه تاریخ ایرانی‌ها پیش از آن و در زمان هخامنشیان خدمات پستی منسجم را راه‌اندازی کرده بودند. بر اساس گزارش موزه پست بریتانیا، قدیمی‌ترین اداره پست فعال در خیابان High Street در Sanquhar، اسکاتلند است. این اداره پست از سال ۱۷۱۲ میلادی فعالیت می‌کند.

 

اما روز جهانی پست از چه زمانی مطرح شد؟ این رویداد توسط کنگره جهانی پست در سال ۱۹۶۹ در توکیو و برای بزرگداشت سالگرد تأسیس اتحادیه جهانی پست (UPU) در سال ۱۸۷۴ پایه‌گذاری شد. اتحادیه جهانی پست در سال ۱۸۷۴ در پایتخت سوئیس، برن، تاسیس شد.

 

اهمیت پست و روز جهانی پست هدف از اعلام یک روز خاص به عنوان روز جهانی پست، آگاهی بخشی به مردم در مورد نقش پست در تسهیل زندگی روزمره مردم و کمک به کسب‌وکارها و در نتیجه سهم ارزشمند آن در توسعه اجتماعی و اقتصادی جهان است.

 

نقش بی‌نظیر پست در رفاه عمومی را می‌توان با یک گزاره برجسته کرد؛ ۱.۵ میلیارد نفر در سرتاسر دنیا برای دسترسی به خدمات مالی اولیه (مثل پرداخت، انتقال پول و پس‌انداز) وابسته به خدمات اپراتورهای پست هستند.

 

اتحادیه جهانی پست با داشتن شبکه‌ای متشکل از بیش از ۶۵۰ هزار دفتر و بیش از ۵ میلیون کارمند در سراسر جهان و بهره‌مندی از خدمات عمومی از سوی بسیاری از دولت‌ها توانایی بی‌نظیری در ارائه خدمات به مردم و کسب‌وکارهای مختلف دارد.

 

همانطور که گفته شد هدف از گرامی‌داشت روز پست تاکید بر اهمیت پست برای جوامع است، در ادامه فهرست‌وار با چند مورد از اهداف و ارزش‌های مورد تاکید روز جهانی پست آشنا می‌شویم:

 

تسهیل ارتباطات: پست به‌عنوان یک کانال ارتباطی با قدمت تاریخی، هنوز هم نقش مهمی در برقراری ارتباطات ایفا می‌کند. از ارسال نامه‌های عاطفی و هدایا گرفته تا انتقال پیام‌های تجاری، پست ارتباطات را تسهیل می‌کند.

 

پشتیبانی از کسب‌وکارها: پست در حمل و نقل کالاها و محصولات تجاری نقش اساسی دارد و می‌توان گفت تجارت الکترونیک و تجارت بین‌المللی بدون پست غیرممکن هستند.

 

حفظ اسناد تاریخی: پست تاکنون نامه‌ها و پیام‌های مهمی را رد و بدل کرده است که حفاظت از آن‌ها به عنوان مدارک تاریخی اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد.

 

گرامی‌داشت روز جهانی پست به ما این امکان را می‌دهد که دستاوردها و ارتباطات گذشته را حفظ کنیم.

 

معرفی خدمات جدید: در بسیاری از کشورها از فرصت روز جهانی پست برای معرفی یا تبلیغ محصولات و خدمات پستی جدید استفاده می‌کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.