×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۹ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 30 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 8 خبر
نجات جان یک بیمار قلبی با استفاده از خدمات از راه دور

فرهنگ کره‌بندی در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: در آستانه روز جهانی قلب با تشخیص به موقع و حضور تیم تخصصی عملیاتی اورژانس اهواز بر بالین بیمار و با کمک خدمات پزشکی از راه دور (تله مدیسین) جان بیمار ۵۸ ساله دچار سکته حاد قلبی نجات پیدا کرد.

وی افزود: در این عملیات که با هماهنگی و هدایت مرکز پیام اورژانس استان و همکاری بخش آنژیوگرافی قلب اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) صورت گرفت بیمار مذکور با سابقه بیماری قلبی با اقدام هوشمندانه کارشناسان عملیاتی اورژانس و با استفاده از خدمات تخصصی درمان فوری بیماران قلبی، نجات پیدا کرد.

رئیس اورژانس خوزستان ادامه داد: علائم شایع بیماری حاد قلبی شامل درد قفسه سینه، احساس ناخوشایند، تهوع و استفراغ، درد گردن و بین دو کتف، انتشار درد به هر دو بازو، تنگی نفس، درد معده و تعریق است.

کره‌بندی تصریح کرد: شهروندان در صورت مواجهه با این شرایط در اولین اقدام، آرامش خود را حفظ کنند و با اورژانس تماس بگیرند، در وضعیت راحتی قرار گیرند تا از استرس اضافی جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: خدمات اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، سیستم تله‌مدیسین (پزشکی از راه دور) را در شاخه‌های تله‌کاردیو و تله‌استروک راه‌اندازی کرده است، این اقدام به منظور بهبود مدیریت درمان بیماران دچار سکته حاد قلبی و سکته حاد مغزی انجام شده که تاکنون موجب تشخیص قطعی و درمان فوری و نجات جان ۷۴ بیمار از مرگز حتمی شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.