×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۳ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 24 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
سامانه هدفمندی یارانه‌ها بهترین راه شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل خوزستان است

عبدالله حبیبی بیان کرد: شناسایی محل زندگی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل مهم‌ترین چالش در جذب آن‌ها برای برگشت به مدرسه است.

وی گفت: طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش ۱۲ هزار بازمانده از تحصیل در خوزستان وجود دارد که البته این رقم باید پالایش شود و رقم درست و نهایی به دست آید.

حبیبی از سازمان هدفمندی یارانه‌ها درخواست نمود تا برای شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل با استان همکاری کند.

مدیران مدارس موظف به برگشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه عوامل مختلفی همچون شرایط اقتصادی، فرهنگ و یا نبود مدرسه دربازماندگی از تحصیل دانش‌آموزان اثر گذار است ادامه داد: مدیران مدارس طبق ماده ۴۸ آیین نامه اجرایی مدارس موظف به انجام اقدامات لازم برای بازگشت دانش‌آموزان بر سر کلاس درس هستند.

حبیبی اظهار کرد: طرح شهید محمودوند از جمله طرح‌هایی است که برای بازگشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به مدرسه اجرا شد.

وی ماندگاری دانش‌آموزان در کلاس درس را مهم دانست و افزود: بعد از بازگشت دانش‌آموز به کلاس درس باید حمایت لازم انجام شود تا دانش‌آموز دوباره مدرسه را ترک نکند.

کمبود ۱۶ هزار معلم در خوزستان

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه با اشاره به کمبود ۱۶ هزار معلم در استان ادامه داد: عوامل مختلفی از جمله گرمای هوا، افزایش حاشیه نشینی و نبود بسته‌های تشویقی باعث خروج نیرو از استان می‌شود و همین عامل باعث کمبود معلم شده است.

حبیبی با بیان اینکه امسال تلاش شد تا کلاس بدون معلم در استان نداشته باشیم افزود: امسال سه هزار و ۷۰۰ معلم در استان جذب شد اما کمبود نیروی معلم در استان را جبران نکرد به همین دلیل از ظرفیت‌های دیگر همچون فراخوان نیروهای بازنشسته و یا سرباز معلم استفاده کردیم.

وی گفت: به دلیل کمبود نیرو در استان خروج و انتقال معلم از خوزستان ممنوع است.

کمبود معلم در برخی شهرستان‌های خوزستان

حبیبی بیان کرد: در برخی شهرستان‌های استان همچون دزفول، ماهشهر، آبادان، خرمشهر، هندیجان و امیدیه با کمبود نیروی روبرو هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: برای ماندگاری معلمان در استان باید رفاهیات آن‌ها مدنظر باشد اما متاسفانه بیشتر معلمان با سابقه به دنبال خروج از خوزستان هستند.

وی با اشاره به ساماندهی زودهنگام معلمان برای آغاز سال تحصیلی در استان افزود: تمام معلمان دوره ابتدایی که در حوزه های دیگر مشغول به کار بودند به کلاس درس ابتدایی برگشت داده شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه شعار سال تحصیلی جدید مهر محمدی است تصریح کرد: تلاش می‌شود تا فضای مدارس به فضایی شاد و با نشاط برای دانش آموزان مبدل شود تا با انگیزه بیشتری به ادامه تحصیل بپردازند.

حبیبی با بیان اینکه متاسفانه مدیریت آموزش و پرورش در خوزستان سیاسی است بیان کرد: اداره آموزش و پرورش استان باید از این حالت خارج شود و مدیران در این دستگاه باید بر اساس شایسته سالاری به دانش آموزان خدمت کنند.

تکمیل یک هزار و ۲۰۰ کلاس نیمه تمام از محل مسئولیت های اجتماعی نفت

وی گفت: یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس نیمه تمام با پیشرفت بالای ۶۰ درصد بر اساس مصوبه سفر دوم استانی شهید آیت الله رییسی به خوزستان از محل مسئولیت‌های اجتماعی نفت تکمیل خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه با کمبود فضای هنرستان در استان روبرو هستیم اضافه کرد: طی ۲ سال اخیر هشت هنرستان جدید در استان راه اندازی شده است اما همچنان با کمبود فضای هنرستان روبرو هستیم.

 

منبع؛ ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.