×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
از استاندار چه انتظاری داریم ؟

خوب است حالا که بحث انتصاب استاندار جدید در میان است به جای ترویج شایعات بی پایه و اساس یا مثل بعضی افراد کم مایه و بیمار تخریب چهره های محبوب و خدوم استان از قبیل آقای دکتر مقتدایی ، از خودمان بپرسیم ما از مدیر ارشد آینده استانمان چه انتظاراتی داریم؟ ایشان باید چگونه باشد تا رضایت مردم را در پی داشته باشد؟

از شواهد امر پیداست که برای تعدادی از به اصطلاح فعالان سیاسی رضایت مردم ، توسعه استان، حل مشکلات و معضلات موجود استان و… زیاد مهم نیست بلکه تنها انتظارشان از استاندار این است که دست آنها را بگیرد و برکشد و دم گاوی به دست آنها بدهد تا آنها هم سری در سرها درآورند یا عقب ماندگی های خود را جبران کنند ! با این جماعت هیچ سخنی نباید گفت اینها اصلا با واژه ای به نام مسئولیت اجتماعی آشنا نیستند ! به چیزی غیر از خودشان اصلا فکر نمی کنند .

اما آن افراد شریف و مسیولیت شناسی که دلشان برای این استان مظلوم می تپد باید صرف نظر از اینکه خودشان به بازی گرفته شوند یا نه دور هم بنشینند و با شیوه استقرائی از میان افرادی که می شناسند (ترجیحا افراد بومی) فردی را که بیشترین امتیاز را دارد به وزیر کشور یا رئیس محترم جمهور معرفی کنند .

طبیعی است که برای این کار ابتدا باید شناخت جامع و کاملی از توانمندی ها و نیز کمبودهای استان داشته باشیم .نگارنده خدا را شاهد می گیرد تا کنون در بین شخصیت های استانی کسی را ندیده است که شناختی جامع تر و کامل تر از دکتر مقتدایی از استان خوزستان داشته باشد و نیز از جهت دارا بودن طرح و برنامه عملی (شعار دادن کار ساده ای است) ایشان سرآمد مدیرانی است که نگارنده تا کنون در استان دیده است .

مایه تاسف است وقتی می بینیم کسانی به جای مد نظر قرار دادن نکات فوق برای قبول یا رد یک فرد (جهت تصدی مدیریت ارشد استان) به موضوعاتی استناد می کنند که در درجات دوم و سوم و چهارم اهمیت هستند .اخیرا افرادی معلوم الحال در فضای مجازی در مورد اخلاق فردی دکتر مقتدایی نکاتی را طرح کرده اند که اولا محل اختلاف است مثلا نگارنده به هیچ وجه این موارد را جزء ثابت شخصیت دکتر مقتدایی نمی داند ثانیا حتی اگر چنین صفاتی در ایشان باشد برای مردم استان اهمیت چندانی ندارد بلکه آنچه مردم استان می خواهند استانداری است کاردان توانمند ، شجاع و دارای برنامه …

اگر فرض را بر این بگذاریم که هر کس بنا به میل یا منافع یا صلاحدید خود استاندار معرفی کند با توجه به اختلاف منافع و سلایق و گرایشات سیاسی افراد و نیز تعدد قومی در خوزستان هیچ وقت دارای یک استاندار مرضی الطرفین نخواهیم شد .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.