×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مقتدایی استاندار برنامه محور ۲

در گزارش نخست از برنامه های دکترعبدالحسن مقتدایی استانداراسبق خوزستان در زمینه عدم اتکای خوزستان به اعتبارات ملی ، توسعه سرمایه گذاری ، تجارت و رونق کسب وکار در بخش های کشاورزی و شیلات ( طرح احداث شهرک کشاورزی وشیلاتی )، توسعه بنادر و زیرساخت های حمل و نقل دریایی و خشکی (احداث بندر خشک دراندیمشک ) اشاره کردم . در این مجال عناوین برخی از برنامه های ایشان در بخش گردشگری دریایی و ساحلی پی می گیریم .
*احداث ۶ باب رستوران ساحلی در ساحل رود کارون ، مقطع اهواز
مقتدایی با هدف ایجاد شورونشاط و تفریح و سرگرمی خانواده‌ها ۶ باب رستوران ساحلی مدرن در ساحل رودخانه کارون اهواز حد فاصل پل طبیعت تا پارک قوری گلستان تاسیس کرد که با اقبال خوب مردم مواجه شد. از بین اینها رستوران ساحلی کیانپارس به محل نشستن و صرف شام بسیاری از خانواده ها مبدل گشت ومردم از فضای طرب انگیز وغروب ساحل کارون ِلذت می بردند. دیری نپایید که بعداز پایان دور دوم استانداری دکتر مقتدایی یا دقیق تر عنوان کنم برکناری ایشان بحث نگهداری و نظارت بر این رستوران هاچندان پی گیری نشد تا جایی که تعدادی از آنها از جمله رستوران ساحلی کیانپارس به تعطیلی کشانده شد و متاسفانه هم اکنون بنای خالی ان به ساختمان مخروبه ای بدل شده است.
** طرح احداث پارک جزیزه شادمانی در آبادان. احداث این پارک در داخل رودخانه بهمنشیر در زمان دکتر مقتدایی دنبال گردید . پارک بسیار زیبا اما متاسفانه این طرح تفریحی و شادمانی نیز بعد از رفتن مقتدایی معطل ماند و بلاتکلیف شد.
* طرح تاسیس خط سفردریایی با قایق در سواحل بین ماهشهر تا هندیجان .
* طرح احداث خط سفر و حمل و نقل آبی بین اهواز تا شهر جدید شیرین شهر
*طرح گردشگری و تفریحی آبی در رودخانه کارون اهواز و احداث چند اسکله قایقرانی
*توسعه گردشگری در تالاب شادگان با ترمیم و توسعه زیرساخت اسکله ها وتعویض قایق ها بمنظور سرگرمی ، توسعه صنعت توریسم و رونق کسب و کار مردم.
دکتر مقتدایی برنامه های متنوعی در بخش گردشگری آبی و ساحلی دردستور کار داشت که ذکرهمه آنها در این مجال نمی گنجد. او همواره دغدغه شادمانی مردم خونگرم خوزستان را داشته و دارد . وی درصدد اجرای طرح های نوینی در اغلب شهرهای مناطق محروم استان با نگاه عدالت محور و توسعه متوازن را داشت مسئله ای که هم اکنون دغدغه مهم دولت چهاردهم است. مقتدایی زمانی که رستوران های ساحلی در ساحل کارون اهواز را در دستور کار داشت براساس همین اصل رعایت عدالت و انصاف ، تاکید کرد یک باب رستوران در جاده ساحلی مقابل کیانپارس در منطقه عامری احداث شود که اجرا گردید تا فرزندان اون منطقه به اصطلاح متوسط اهواز ، استفاده یکسانی از این امکانات تفریحی ببرند.
*احداث بازارچه فلافل فروشی خیابان انوشه اهواز را می توان از دیگر طرح های دکتر مقتدایی با همان نگاه توزیع عدالت محور امکانات تفریحی و سرگرمی و رونق کسب و کار مردم تعریف کرد تا ضمن زیبا سازی منطقه ، کسب و کارمردم رونق بگیرد و ارزش افزوده ای بر اموال خانواده اعم از مغازه ها و منازل مسکونی حادث گردد . مقتدایی استاندار برنامه محور بود ….. ادامه دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.