×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
برای حفاظت از پل‌های شهر اهواز در برابر سارقان چه باید کرد؟

سه سال پیش در پی سرقت قطعات بزرگی از پل ششم (پل فولاد) که راه ارتباطی اهواز و کارون است، این پل ناایمن اعلام و در آذرماه ۱۴۰۰ مسدود شد و تا پایان عملیات ترمیم و بازگشایی آن در مهر ۱۴۰۱، ترافیک سنگینی در اهواز ایجاد شد.

در پی این سرقت‌ها، حفظ پل‌های شهری و نگهداری از تجهیزات و بهبود شرایط این سازه‌ها که راه ارتباط دو قسمت غربی و شرقی شهر اهواز در دو طرف رودخانه کارون هستند، ضروری به نظر می‌رسد.

علی شمس معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به برنامه‌ریزی برای نگهداری و حفاظت از پل‌ها اظهار کرد: از سال گذشته نگهداری و حفاظت از پل‌های شهر اهواز روی رودخانه کارون به پیمانکار واگذار شد تا از سرقت تجهیزات و امکانات نورپردازی پل‌ها جلوگیری شود.

وی افزود: یکی از دلایل به سرقت نرفتن تجهیزات و نورپردازی پل ها در یک سال گذشته، نگهداری از آنها توسط پیمانکار بوده است. اگر هم سرقت شده پیمانکار موظف شده تجهیزات را خریداری و جایگزین کند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به تداوم انعقاد قرارداد با پیمانکاران برای حفاظت از پل‌ها در صورت به پایان رسیدن مدت زمان فعالیت گفت: امسال هم در حال حاضر لایحه‌ای برای نگهداری و حفاظت از پل سیاه، پل طبیعت و پل پارک جزیره تنظیم شده است و منتظر تصویب آن و دریافت مجوز شورای شهر برای آغاز کار هستیم.

وی بیان کرد: قبلا نورپردازی و آهن‌آلات و لوازم جانبی پل‌ها به سرقت می‌رفت اما در حال حاضر حفاظت و نگهداری از پل‌های اهواز در حال انجام است و برای حفاظت و نگهداری از دیگر پل‌ها نیز به همین روش اقدام می‌کنیم.

 

منبع؛ ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.