×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 18 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
پزشکیان و فرصت استفاده از نیروهای زبده خوزستانی برای ایران

با نهایی شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری و نشستن دکتر مسعود پزشکیان بر کرسی پاستور، فرصت ایجاد دولتی مقتدر با مشارکت جناح های مختلف سیاسی برای دولت چهاردهم فراهم آمده است.

با توجه به نگاه تعاملی و فراجناحی دکتر پزشکیان رییس جمهور منتخب در تشکیل کابینه و همچنین بر اساس اظهار نظرهای وی در زمان تبلیغات و انتخابات و تاکید بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های تکنوکراتی همه استانها، انتظار میرود که پس از پیروزی این اقوال محقق و کام همگی با عمل به وعده ها شیرین گردد.

استان زرخیز خوزستان در این میان سهم کمتری در دولت سیزدهم داشته و با انبوهی از مدیران پروازی مواجه بوده است. عدم درک مناسب از شرایط موجود استان، ناآشنایی با قومیت‌های مختلف و متنوع در استان، عدم شناخت ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود در استان، عدم اشراف به منابع انسانی و سایر منابع اقلیمی از جمله خصوصیات این مدیران ضعیف بوده که نتیجه اش نارضایتی بیش از پیش مردم این خطه است.

فرزندان برومند، توانمند، متخصص و متعهد خوزستانی اینک آماده همراهی و همکاری با دولت فخیمه اند. افرادی چون عبدالحسن مقتدایی، همایون یوسفی، ارسلان شهنی، فرشید خدادادیان و سایر نیروهای پر توان استانی می‌توانند در استقرار دولت به نحو مناسب یاریگر دکتر پزشکیان باشند.

مقتدایی با رزومه ای قوی و صاحب کرسی دانشگاه، دارای دو دوره نمایندگی مجلس و استانداری دو استان خوزستان و هرمزگان و مدیریت مطلوب در کارنامه در سطح وزارت مطرح است.
همایون یوسفی پزشک متخصصی که یک دوره نماینده مجلس شورای اسلامی اهواز بوده و علاوه بر عضویت در هیئت علمی و مدرس دانشگاه جندی شاپور اهواز و داشتن عنوان مدیرکل سازمان هلال احمر استان خوزستان در کارنامه، با گرایشات میانه‌رو و نیز رابطه‌ای مثبت با دکتر پزشکیان میتواند در قامت یک وزیر پشتیبان دولت باشد.

ارسلان شهنی یک نیروی تکنوکرات و سرشناس استان خوزستان است که علاوه بر عضویت در شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و دبیری استانی این حزب با سوابق درخشان در شهرداری و سابقه فرمانداری ویژه دزفول، میتواند به عنوان استاندار به مردم و دولت خدمت نماید.

فرشید خدادادیان از جمله نیروهای کارکشته و اصلاح طلب نفتی است که در وزارتخانه‌های نفت و کشور سوابق مسئولیتی داشته و ضمن ارتباط با سایر دستگاه‌های دولتی میتواند به عنوان رابط بین اداری امور زیربنایی را تسهیل نماید. وی همچنین به عنوان پژوهشگر ممتاز در زمینه های تاریخی و گردشگری می‌تواند گزینه ای برای وزارت گردشگری و میراث فرهنگی باشد.

این فهرست میتواند همچنان افزایش یابد اما بدلیل جلوگیری از اطاله کلام به همین تعداد بسنده میکنم. انتظاری که از دکتر پزشکیان می‌رود این است که از تمامی استعدادهای ملی، میهنی، استانی و بومی درجهت رفع مشکلات کشور و این استان محروم استفاده نموده و متناسب با خدمات ارائه شده توسط استان خوزستان به کشور را با بکارگیری افراد مذکور و دیگر متخصصان و کاربلدان، جبران نموده و به وعده‌های خود جامه عمل بپوشاند.

محسن زمان پور
فعال سیاسی اصلاح‌طلب

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.