×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 23 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
لزوم تسریع در پروژه‌های اعتباری عوارض آلایندگی و ارزش افزوده در خوزستان

مجتبی یوسفی در آیین بهره‌برداری از ۹۸۰۰ میلیارد ریال پروژه‌های عمرانی و ترافیکی شهرداری اهواز اظهار کرد: شهید رئیسی در دوره خدمت ۴۹ سفر استانی داشت یعنی هر ۱۸ روز یک سفر داشت و در نهایت در مسیر حل مشکلات مردم به شهادت رسید.

وی افزود: در ابتدای آغاز این دوره شورا، در حوزه زیرساختی مشکلات زیادی داشتیم به گونه‌ای که یکی از گره‌ها در خوزستان عدم توسعه متوازن در حوزه زیرساختی بود. در حوزه‌هایی مانند حمل و نقل نیز تفاوت معناداری با استان‌های دیگر داشت.

نماینده اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که در این راستا در مجلس شورای اسلامی برای توسعه حمل و نقل عمومی، پیشنهاد دادیم ۲۰ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در نظر گرفته شود متوجه شدیم شهرداری اهواز بدهی بیش از ۴۰۰ میلیارد تومانی دارد و در پی پرداخت نشدن بدهی تسهیلات ارزی، حساب شهرداری اهواز بسته بود اما با پیگیری‌های انجام‌شده این بدهی کاهش یافت و بخشی از این بدهی به صورت اقساطی پرداخت شد و اگر این کار نمی‌شد بدهی شهرداری بسیار بیشتر می‌شد.

وی با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای نحوه محاسبه دقیق عوارض آلایندگی استان‌های نفتخیز بیان کرد: در این دولت در زمینه مطالبات حق آلایندگی تلاش زیادی شد و بالاخره در این دولت، عوارض آلایندگی به شهرداری‌های خوزستان پرداخت شد.

یوسفی گفت: پیش از این به دلیل اضافه نشدن اتوبوس‌های جدید به ناوگان اتوبوسرانی، تعداد اتوبوس‌های فعال کلانشهر اهواز به کمتر از ۱۰۰ دستگاه رسیده بود اما با مصوبه مجلس شورای اسلامی، ۲۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه حمل و نقل عمومی و همراهی وزیر کشور و اعضای شورای شهر و مجموعه شهرداری می‌بینیم که در یک سال گذشته ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به اتوبوس‌های اهواز افزوده شده است.

وی افزود: به داشته‌هایمان افتخار می‌کنیم و نداشته‌هایمان را باید با تلاش، برنامه‌ریزی و پیگیری در سطح ملی و فراهم کردن هر چه نیاز است، رفع کنیم.

نماینده اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم می‌گفتند چرا اجرای پروژه‌های عمرانی در اهواز زمان‌بر است و تا ۱۰ سال هم طول می‌کشند اما با تلاش‌های انجام‌شده می‌بینیم پروژه‌ای که شاید اجرای آن سال‌ها طول می‌کشید در یکی دو سال اجرا شد و به بهره‌برداری رسید.

وی با تاکید بر ادامه این روند خدمت رسانی بیان کرد: بخشی از پروژه‌هایی که امروز به بهره‌برداری می‌رسند از محل عوارض آلایندگی و بخشی از منابع داخلی شهرداری‌ها اجرا شده‌اند.

یوسفی گفت: ان‌شاءالله با همدلی و تلاش این کشور را می‌سازیم. باید در برخی پروژه‌های عمرانی خوزستان تلاش بیشتری شود البته این به معنی این نیست که تلاش نشده است اما در حوزه آب و فاضلاب و مدیریت منابع دهیاری‌ها و شهرداری‌ها که از محل عوارض آلایندگی و ارزش افزوده پرداخت شد، مردم انتظار دارند سرعت کار بیشتر شود.

وی با اشاره به رشد اقتصادی در دولت سیزدهم افزود: باید برای اشتغال تلاش شود اما نه اشتغال بیش از حد در  برخی نهادهای عمومی غیردولتی. اکنون یکی از دغدغه‌های جوانان ما اشتغال است و امیدواریم با تلاش و دوری از دو دستگی و در همه حوزه‌ها تلاش شود.

 

منبع؛ ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.