×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 21 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
۳۳۰ زندانی جرایم غیرعمد در خوزستان با کمک ستاد دیه آزاد شدند

علی شمس چهارشنبه در نشست تجلیل از ستاد دیه استان در محل دادگستری خوزستان بیان کرد: خوزستان با تلاش اعضای هیات مدیره ستاد دیه اقدامات قابل توجهی نسبت به میانگین کشوری داشته به طوری که در مجموع فرآیندهای اصلی شامل اعسار، آورده زندانی و گذشت شکات، بالاتر از میانگین کشوری و هدف‌گذاری ستاد کشور عمل کرده و رتبه دوم کشور را کسب کرد.

وی گفت: باتوجه به ظرفیت‌ها، کمک‌های انسان ‌دوستانه خیران و سرمایه‌گذاران در شهرستان‌های دزفول و ماهشهر لازم است تا نمایندگی ستاد دیه این ۲ شهرستان زیر نظر استان راه‌اندازی شود.

شمس با ارائه آماری از رشد کمک‌های مردمی به این ستاد اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹، ۲۷۰ هزار نفر بهخ ستاد دیه در کشور کمک کردند که این رقم در سال گذشته به ۶۲۵ هزار نفر افزایش یافت.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که این رقم در سال جاری به ۸۰۰ هزار نفر برسد که نتیجه اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستادهای دیه در سراسر کشور است.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با بیان اینکه استان خوزستان در جذب و کمک خیران در این ستاد رتبه هشتم کشور را دارد افزود: اعتمادسازی جامعه نسبت به کمک به زندانیان جرایم غیرعمد و اطلاع‌رسانی در خصوص اهمیت کمک خیران به ستاد دیه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی لازم است.

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: اساس دین مبین اسلام بر پایه بخشش و احسان است و شیوه‌های متعددی برای این موضوع معرفی شده که یکی از مصادیق آن توسط ستاد دیه در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد است.

علی دهقانی ادامه داد: مردم خوزستان در گذشت و بخشش سرآمد هستند و همین روحیه سبب شده خوزستان شاهد جذب بالای کمک‌های مردمی باشد.

 

زندانی جرایم غیر عمد نباید در خوزستان باشد

وی گفت: تلاش ما بر این است که هیچ زندانی غیرعمدی در زندان‌های استان خوزستان وجود نداشته باشد که این محقق شدن این موضوع نیاز به اقدامات دیگر از جمله افزایش دانش حقوقی مردم به‌ویژه در معاملات و قراردادهای مالی دارد اما ستاد دیه استان نهایت تلاش خود را برای فراهم‌سازی زمینه آزادی این زندانیان به کار گرفته است.

دهقانی افزود: در حال حاضر ۳۲۰ نفر زندانی جرایم غیر عمد مالی در زندان‌های استان خوزستان حبس ا تحمل می‌کنند که امید است با کمک‌ خیران، سرمایه‌گذاران و نیکوکاران استان و با گذشت شکات و سایر اقدامات قضایی لازم، شاهد آزادی این افراد باشیم.

طبق اعلام دادگستری خوزستان در سال گذشته یکهزار و ۲۰۰ زندانی در خوزستان آزاد شدند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.