×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 21 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تحصیل ۶۵۰۰ دانش‌آموز معلول در خوزستان

علی ممبینی در نشست نخبگان معلول با استاندار خوزستان که امروز (۱۸ آذرماه) برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش خوزستان حدود ۶ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز دارای معلولیت دارد که یک هزار و ۵۰۰ نفر از این تعداد در مدارس عادی در کنار سایر دانش‌آموزان و حدود ۵ هزار نفر از آن‌ها با معلولیت‌های مختلف در مدارس خاص یا مدارس دانش‌آموزان استثنایی درس می‌خوانند.

وی افزود: حدود ۳۰۰ دانش‌آموز مبتلا به اوتیسم تنها در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند؛ در سال‌های اخیر رشد جمعیت این بیماران زیاد شده و آمار مبتلایان به آن بین دیگر معلولیت‌ها رو به رشد است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: قبلا تنها در مراکز شهر برای دانش‌آموزان معلولیت دارایمدرسه وجود داشت اما اکنون در روستاها هم کلاس یا مدرسه استثنایی وجود دارد.

ممبینی عنوان کرد: در جمهوری اسلامی ایران، امسال برای اولین بار در خصوص رفت و آمد دانش‌آموزان استثنایی مصوبه‌ای داشتیم؛ این وظیفه به شهرداری‌ها محول شده است و باید آن را اجرایی کنند تا خانواده‌ها دغدغه رفت و آمد دانش‌آموز را نداشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت مناسب‌سازی معابر برای معلولان‌ بیان کرد: باید فکری به حال دانش‌آموزان دارای معلولیتی شود که در مدارس عادی تحصیل می‌کنند و مدارس عادی نیز مناسب‌سازی شوند. با توجه به اینکه آموزش دانش‌آموزان معلول به تجهیزات تخصصی نیاز دارد امیدواریم ردیف اعتباری در این زمینه در نظر گرفته شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.