سرهنگ سعید رحیمی با اشاره به وضعیت دوربینهای نصب شده در محورهای خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر ۹۹ دوربین ثبت سرعت و سه دوربین توزین در حال حرکت، در محورهای خوزستان نصب شدهاند و تخلفات را ثبت میکنند.
وی افزود: ۱۸ هزار کیلومتر راه در خوزستان وجود دارد برای این میزان راه، تنها این تعداد دوربین وجود دارد.
رئیس پلیس راه خوزستان در خصوص تاثیر کمبود شدید دوربینها در وقوع حوادث گفت: هرچه در هوشمندسازی و کنترل تخلفات بیشتر عمل شود، طبیعتا قانونمندی رانندگان بیشتر میشود بنابراین نصب و فعال بودن دوربینها در محورها بسیار در این زمینه تاثیرگذار است.
وی افزود: در مسیر تهران – قم در هر پنج کیلومتر یک دوربین و در محور کاشان – اصفهان – قم هر ۲۰ کیلومتر یک دوربین نصب شده است اما با توجه به وسعت راههای خوزستان، در هوشمندسازی عقبماندگی وجود دارد. باید در خصوص هوشمندسازی و نصب دوربینها بسیار کار شود تا به میزان متعارف و مورد نیاز برسیم.
رحیمی گفت: عمده تصادفات در جادههای خوزستان به دلیل سرعت و سبقت است که سرعت ناشی از ضعف در سیستم هوشمندسازی و در حوزه سبقت به دلیل وجود جادههای دو طرفه و کوهستانی است و از طرف دیگر کاربران ترافیکی نیز در رانندگی بیمبالاتی دارند.
وی بیان کرد: بر اساس بررسیهای یک هفته اخیر، ۵.۵ میلیون تردد در شش روز در خوزستان انجام شده است و حدود یک میلیون از این ترددها مربوط به تردد خودروهای سنگین بوده است.
رئیس پلیس راه خوزستان افزود: خوزستان، استان خاصی است و نمیتوان آن را با بسیاری از استانهای دیگر مقایسه کرد. جادههای خوزستان ترانزیت شمال – جنوب و جنوب – شمال کشور هستند و از طرف دیگر، خوزستان یک استان صنعتی است و ترددهای شرکتهای اطراف در آن بسیار زیاد است.
وی گفت: اگر میخواهیم به چالشهای خوزستان بپردازیم باید به راه بپردازیم. راههای خوزستان اغلب دو طرفه هستند، از نظر ایمنی مشکل دارند و نقاط حادثهخیز بسیار زیادی داریم که در خصوص رفع نقاط حادثهخیز آن گونه که باید عمل میشد، عمل نکردهایم. هر چند اکنون اقدامات خوبی در حوزه راههای خوزستان در حال انجام است اما حجم عقبماندگی در سالهای گذشته در حوزه راه بسیار زیاد است و هر آنچه کار میشود، دیده نمیشود.
وی افزود: متاسفانه حجم تصادفات در محورهای خوزستان رو به فزونی است و باید مردم کمک کنند.
منبع: ایرنا