×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
تلاش برای استانی شدن بخشی از درآمدهای گمرک خوزستان

محسن کاویانی در آیین تکریم و معارفه ناظر گمرکات خوزستان، اظهار کرد: بحث‌های قاچاق و پولشویی در خوزستان از جمله بحث‌های خاصی است که باید مورد توجه قرار گیرند و این مساله را به گمرکات خوزستان نیز توصیه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت اقتصاد یک ابر وزارت است، افزود: مجموعه وزارت اقتصاد در خوزستان نقش مهمی به ویژه در تامین درآمدها دارد و این موضوع بیانگر جایگاه خاص وزارت اقتصاد است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان گفت: از حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه مصوب خوزستان، حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان توسط دستگاه مالیاتی استان وصول می‌شود و دیگر دستگاه‌های اجرایی درآمدهای بسیار کمی را برای دولت محقق می‌کنند.

کاویانی ادامه داد: طرحی را مطرح کرده‌ایم که بخشی از درآمدهای گمرک، استانی محسوب شود زیرا بنا به دلایلی خاص این مساله برای خوزستان خوب است و می‌تواند به استان کمک کند.

وی بیان کرد: درآمدهای گمرک، ملی است اما باید به این مساله توجه کرد که گمرک نقش بزرگی در استان ایفا می‌کند و باید از این ظرفیت درآمدی گمرک برای خوزستان استفاده شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان گفت: در بحث بیمه‌ها حدود ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان قرارداد بیمه‌ای در استان داریم که بخشی از این قراردادها ملی و بخشی استانی است و همه این موارد بیانگر جایگاه و بزرگی وزارت اقتصاد در استان خوزستان است.

کاویانی عنوان کرد: به جدیت دنبال آن هستیم تا در مجموعه امور اقتصادی و دارایی کمترین شکوائیه و بیشترین تعامل را با بخش‌های مختلف استان داشته باشیم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.