×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۰ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 1 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 8 خبر
تشکیل کمیته اقدام مشترک برای نظارت بر بازار خوزستان

سید سعید حسینی نژاد در حاشیه جلسه تنظیم بازار که در محل معاونت امور اقتصادی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: جلسات تنظیم بازار به صورت هفتگی و در برخی موارد و به فراخور موضوع، به صورت کارشناسی و تخصصی دو بار در هفته برای پایش، رصد، تامین بازار، توزیع و نظارت بر کالاهای اساسی برگزار می شوند.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال باید کارها به صورت فشرده تر پیگیری شود تا ان شالله در تامین و توزیع کالاهای اساسی مشکلی به وجود نیاید.

حسینی نژاد تصریح کرد: همزمان با این موضوع، نظارت بر قیمت ها و توزیع بسیار حائز اهمیت است تا این موضوعات به خوبی اتفاق بیافتند و کالاها به دست مصرف کننده واقعی برسد. بحث دیگر این جلسه مربوط به این بود که توزیع جغرافیایی در خوزستان توسط دستگاه های متولی مناسب باشد و همه نقاط شهرستان ها را پوشش دهیم.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: از اتاق اصناف درخواست کردیم تا عاملین توزیع را در همه نقاط شناسایی کرده تا بتوانند از سهمیه هایی که وجود دارد استفاده کنند.

وی با اشاره به سامانه بازرگام عنوان کرد: این سامانه توسط وزارت جهاد کشاورزی راه اندازی شده که متولی آن، جهاد کشاورزی و دستگاه های متناظر در استان ها هستند. تامین کالاهای این سامانه توسط سازمان جهاد کشاورزی و نظارت بر این شبکه توزیع را تعاون روستایی بر عهده دارد.

حسینی نژاد افزود: این سامانه به تازگی راه اندازی شده و فقط در مراکز استان ها فعال است و در حال رسیدن به بلوغ است. همچنین باید بر آن و بر تامین به موقع کالاها در آن نظارت شود. ان شالله مردم از این سامانه استفاده کنند و چنانچه این پلاتفرم بتواند با توزیع فیزیکی رقابت کند، می تواند گام موثری در توزیع و به دست مردم رساندن کالاها داشته باشد.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه آمادگی حل مشکلات میان دستگاهی را داریم، بیان کرد: برای مرغ منجمد در این سامانه، سهمیه ای جدا گانه در نظر گرفته شده است و برخی از اقلام دیگر مانند برنج نیز به همین صورت است.

وی در خصوص تامین میوه شب عید ادامه داد: میوه با توجه به میزان مصرف سال گذشته، برآورد شد و تعاون روستایی اقدام به خرید و حمل این میوه ها کرده و میوه سیب در سردخانه های خوزستان قرار گرفته است و اولین محموله پرتقال نیز در روز گذشته به مقصد استان، بارگیری شده است.

حسینی نژاد افزود: ان شالله در روزهای پایانی امسال، توزیع میوه شب عید در سراسر نقاط استان توسط شبکه تعاون روستایی صورت می گیرد. تاکید کردیم که توزیع به صورت مناسب انجام شود و تعداد نقاط عرضه نیز زیاد باشد تا همه مردم بتوانند از این میوه ها استفاده کنند.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در خصوص تامین برنج اظهارکرد: در حال حاضر برنج دولتی، برنج محلی استان و برنج های دیگر استان ها در خوزستان وجود دارد. اگر چه برنج از بعد کمیت و عرضه وجود دارد اما ممکن است تحت تاثیر کنش هایی فرا استانی قرار بگیرد. همچنین کمیته اقدام مشترک با دبیری تعزیرات حکومتی برای نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی تشکیل شده است تا از گرانفروشی های بی دلیل و احیانا مواردی مانند احتکار جلوگیری شود و مشکلی به وجود نیاید.

وی در خصوص مرغ منجمد دولتی بیان کرد: مرغ منجمد دولتی و مجوز توزیع آن در استان وجود دارد و میزان دو هزار تن مرغ منجمد آماده توزیع داریم و پس از اتمام این سهمیه، موجودی مرغ دوباره شارژ خواهد شد. توزیع مرغ منجمد در تمامی نقاط اهواز و حتی در حاشیه شهر اهواز انجام می شود.

حسینی نژاد با اشاره به بحث شکر افزود: با توجه به اینکه شرکت توسعه نیشکر در خوزستان قرار دارد و میزان تولید شکر نیز مناسب است، هر کدام از عاملین توزیع و یا اتحادیه ها می توانند با مراجعه به سازمان جهاد کشاورزی خوزستان یا شرکت توسعه نیشکر، شکر را دریافت کنند که البته بر این موضوع نظارت نیز صورت می گیرد.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به کالای روغن، گفت: کارخانه های تولید کننده ای که در سطح استان وجود دارد می توانند بیش از نیاز استان روغن تولید کنند اما ذائقه مردم متفاوت است و ممکن است برندهای خارج از استان را مصرف کنند. به همین میزانی که روغن از استان های دیگر به خوزستان می آید، روغن از خوزستان به آن استان ها نیز فرستاده می شود بنابراین مشکلی در این راستا وجود ندارد.

وی ادامه داد: هر بنکدار به هر میزان روغن جهت توزیع در داخل استان بخواهد، کارخانجات استان این آمادگی را دارند تا نیاز آن ها را برطرف کنند.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.