×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
روند لایروبی شبکه‌ فاضلاب شهر اهواز کند است

فاضل عبیات بیان کرد:بازدیدهای صورت گرفته از عملیات لایروبی شبکه فاضلاب اهواز در آستانه ورود به فصل بارندگی‌ صورت گرفت تا میزان آمادگی این شبکه برای دفع آب‌های سطحی ارزیابی شود.

وی با بیان اینکه لایروبی شبکه‌ فاضلاب یک اقدام مشترک بین شهرداری و شرکت آب و فاضلاب اهواز است ادامه‌داد: در صورتی که از امکانات، تجهیزات و نفرات بیشتری برای لایروبی استفاده نکنند، ممکن است همزمان بارندگی‌ها در این شهر شرایط دشواری ایجاد شود.

عبیات گفت:در نشستی با شرکت‌های دارای تجهیزات و ماشین آلات سنگین، از آنها خواسته شد که در روند عملیات اجرایی لایروبی شبکه فاضلاب اهواز مشارکت و همکاری کنند و به این منظور مناطق هشت‌گانه شهرداری اهواز بین این شرکت‌ها تقسیم شد؛ لذا امیدواریم با تقسیم کار صورت گرفته، لایروبی شبکه‌ فاضلاب در مناطق دارای اولویت شهر اهواز تا پایان مهر به اتمام برسد.

عبیات با اشاره به بازدید میدانی صورت گرفته از منطقه زکی‌زاده اهواز افزود: این منطقه در ۲ سال گذشته به صورت متوالی دچار آبگرفتگی وسیعی شده و زندگی ساکنان آن به طور جدی با مشکل روبه رو شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان ادامه داد: برای رفع این آبگرفتگی‌ تعویض پمپ‌های ایستگاه پمپاژ منطقه، ایجاد برق اضطراری به شکل دایم، و لوله گذاری‌ا و خطوط انتقال فاضلاب اجرا می‌شود.

تعهد شرکت آبفا و شهرداری اهواز برای انجام اقدامات بازدارنده برای آبگرفتگی معابر

وی گفت: شرکت آب و فاضلاب و شهرداری اهواز موظف شدند که نقشه کلی منطقه به همراه تمامی اقدامات انجام شده و همچنین اقدامات مورد نیاز را در قالب جدول زمانبندی به معاونت عمرانی استانداری ارایه کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان باشاره به بازدید صورت گرفته از ایستگاه پمپاژ الهادی اهواز نیز افزود: این ایستگاه در مراحل نوسازی قرار دارد و پیش بینی می‌شود در ۲۰ روز آینده ساماندهی شود.

وی همچنین با اشاره به انجام بازدید میدانی از ایستگاه پمپاژ ولی عصر (عج) اهواز بیان‌ کرد: تجهیزات برقی این ایستگاه انجام شده و ۲ تا سه هفته آینده کار تابلو و برق اضطراری آن به اتمام می‌رسد.

عبیات با اشاره به پیام‌های متعدد مردمی در خصوص پس زدگی فاضلاب در برخی از مناطق مختلف شهر اهواز گفت: امروز از برخی از این مناطق به همراه شهروندان، کارشناسان و مسوولان مربوطه شهرداری و آبفا بازدید شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان از جمله این مناطق را منطقه ۶۸ متری سپیدار و کوی رمضان بیان کرد و افزود: متاسفانه پس زدگی ایجاد شده در این منطقه باعث اختلال در تردد خودروها و گلایه مردم شده است.

وی ادامه‌داد: برای رفع مشکلات مربوط به این مناطق ضرب الاجل‌ لازم تعیین شده تا روند رسیدگی به این شرایط تسریع پیدا کند.

طرح جامع شبکه فاضلاب اهواز از سال ۱۳۷۲ آغاز شده که تاکنون تنها ۴۰ درصد پیشرفت داشته در حالی که این پروژه باید تاکنون تکمیل می‌شد.

معضل قدیمی فرسوده بودن شبکه فاضلاب در برخی شهرهای خوزستان از جمله اهواز، و گنجایش نداشتن تخلیه به ویژه هنگام بارش شدید باران، سال‌هاست که مردم را رنج و آزار می‌دهد به طوری بیشتر خیابان‌ها و معابر شاهد پس زدگی فاضلاب و بوی نامطبوع آن هستند.

آذر ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ بر اثر بارندگی شدید بخش‌های وسیعی از کلانشهر اهواز، کارون و آبادان دچار آبگرفتگی و پس زدن فاضلاب شد که خسارت زیادی به مردم و وسایل خانگی آنان وارد شد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.