×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر
دیسپاچینگ ملی برق بدون اراده استانی، در خوزستان خاموشی‌ اعمال کرد

قاسم سلیمانی دشتکی در خصوص اعمال خاموشی‌های صورت گرفته در استان خوزستان بیان‌داشت: این اقدام دیسپاچینگ ملی برق، اعتراض بنده به عنوان عالی ترین مقام اجرایی استان را در پی داشته است.

وی با بیان اینکه خاموشی‌های صورت گرفته ناشی از کاهش ظرفیت تولید برق در نیروگاه های سراسر کشور بوده است افزود: با این وجود انتظار می‌رفت که شرکت مدیریت شبکه برق ایران (دیسپاچینگ ملی) باتوجه به شرایط آب و هوایی در استان، خاموشی‌های کمتر و کوتاه‌تری را  اعمال کند.

استاندار خوزستان افزود: پیش بینی می‌شود که به‌دلیل کاهش ظرفیت تولید برق در کشور، همزمان با افزایش دما، روند خاموشی‌ها ادامه داشته باشد.

سلیمانی دشتکی با اشاره به انجام پیگیری‌های صورت گرفته در راستای کاهش میزان خاموشی‌ها در استان خوزستان گفت: به‌همین منظور با معاون وزیر در امور برق و انرژی مذاکرات لازم انجام شد تا خاموشی‌های کمتری در استان خوزستان اعمال شود.

وی ادامه‌داد: همچنین باتوجه به ضرورت برنامه‌ریزی های استانی برای کاهش بار شبکه در استان، نشست فوری با مدیران مجموعه شرکت توانیر مستقر در استان خوزستان تشکیل شد.

استاندار خوزستان در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تاکید بر اینکه سد و نیروگاه کارون سه در حال حاضر فاقد ظرفیت تولید برق است گفت: ظرفیت تولید برق در سد و نیروگاه کارون چهار نیز  به شدت محدود شده است و این شرایط به واسطه کاهش ذخایر آبی پشت سدها به وجود آمده است.

سلیمانی دشتکی خاطرنشان‌کرد: در شرایط فعلی، ذخایر موجود در سدهای کارون سه و چهار برای مصارف آب شرب کاربرد دارند.

بر اساس این گزارش، دیسپاچینگ ملی برق مسئولیت حفظ پایداری و امنیت شبکه سراسری، اطمینان از تامین و تداوم برق مورد نیاز مصرف کنندگان، بهره برداری بهینه از منابع تولید و انتقال در چارچوب مقررات بازار برق از طریق برنامه ریزی، پایش و مدیریت شبکه تولید و انتقال را بعهده دارد.

همچنین شرکت توزیع نیروی برق اهواز جدول خاموشی های احتمالی برق ناشی از افزایش بار مصرف در کلانشهر اهواز را طی اطلاعیه ای اعلام کرد.

بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که ادارات از جمله مشترکان پرمصرف برق محسوب می‌شوند و این درحالی است که فصل تابستان یک سوم از پیک مصرف برق مربوط به وسایل سرمایشی است.

بجز ایام گرم سال بار شبکه در استان خوزستان ۲ هزار مگاوات است و در تابستان مصرف به چهار برابر افزایش می‌یابد که همواره بخش عمده‌ای از آن مربوط به وسایل سرمایشی است.

درهفته های اخیر دمای تعدادی از شهرهای خوزستان چندین بار از ۵۰ درجه فراتر رفته است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.