×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
لالی و اندیکا از محروم‌ترین شهرستان‌های کشور هستند

قاسم سلیمانی‌دشتکی امروز (۶ فروردین) در پایان سفر خود به اندیکا، لالی و مسجدسلیمان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در این سفر جلساتی با مسئولان شهرستان‌ها و مدیران کل به منظور بررسی مشکلات این شهرستان‌ها تشکیل شد. تا امروز حدود ۱۴ شهرستان را بررسی کردیم و از این تعداد وضعیت سه شهرستان را برای بار سوم بررسی کردیم و امیدواریم سایر شهرستان‌ها را نیز برای بار دوم به صورت میدانی بررسی و مسائل آن را پیگیری کنیم.

وی افزود: از جمله شهرستان‌هایی که قبلا مسائل آنها در مرکز استان بررسی شده بود، شهرستان‌های اندیکا، لالی و مسجدسلیمان بودند. در این راستا امروز از برخی پروژه ها به صورت میدانی بازدید داشتیم و مشکلات آنها مورد بررسی قرار گرفتند.

استاندار خوزستان با اشاره به بررسی مشکلات اندیکا و لالی، بیان کرد: مشکلات دو شهرستان اندیکا و لالی شباهت زیادی به یکدیگر داشتند؛ از جمله این مشکلات، زیرساخت جاده‌ای روستایی، آب شرب و آب کشاورزی است. این دو شهرستان واقعا مظلوم واقع شده‌اند و از محروم‌ترین شهرستان‌های استان و بلکه کشور هستند.

سلیمانی‌دشتکی افزود: در اندیکا و لالی با برخی از بنیادها، نهادها و مراکز دیگر سرمایه‌گذاری صحبت کردیم تا در تامین زیرساخت های کشاورزی، جاده ای و آب شرب روستایی کمک کنند. همچنین مروری بر مصوبات قبلی صورت گرفت و برنامه‌ریزی شد تا این مصوبات در موعد مقرر به نتیجه برسند. در خصوص نیروهای آبداران و کارگران شهرداری‌ها نیز علاوه بر مصوبات قبلی، تصمیمات جدید نیز اتخاذ شد. در مسجدسلیمان نیز از پروژه بزرگ پتروشیمی تولید آمونیاک و صنایع جانبی بازدید داشتیم. بحث فرودگاه و جاده چهارخطه مسجدسلیمان به اهواز نیز بررسی شد. همچنین خط میانبر مسجدسلیمان به اهواز مطرح شد و تصمیمات خوبی در این راستا اتخاذ شد.

استاندار خوزستان گفت: در خصوص طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، گروهی به دعوت نماینده مجلس قرار است هفته آینده در استان حضور پیدا کنند. یکی از مباحث، تخصیص آب برای طرح است که تاکنون آب ۲۱۰ هزار هکتار از این طرح تخصیص داده شده است و حدود ۲۱ تا ۳۰ هزار هکتار نیز باید تخصیص داده شود. پیگیر تخصیص آب این بخش هستیم. یکی از سیاست‌های کلی دولت بحث تکمیل پروژه ۵۵۰ هزار هکتاری است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.