×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 15 خبر
درمان کرونا با سلول های بنیادی؛ واقعیت یا فرضیه ؟!

درمان کرونا ویروس از طریق سلول‌های بنیادی یکی از فرضیات دانشمندان و پزشکان متخصص این رشته می باشد.

اگر سیستم ایمنی یک فرد قوی باشد می‌تواند از ضربه و آسیب جدی به تمام نقاط بدن جلوگیری کند.

کرونا ویروس همانند دیگر ویروس‌ها، افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند را مورد تهاجم قرار می‌دهد.

بیشترین فعالیت کووید-۱۹ بر روی ریه مشاهده شده است. کروناویروس ظرفیت اکسیژن گیری و عملکرد ریه را تحت تاثیر قرار داده و میزان فعالیت ریه برای اکسیژن رسانی را کم می‌کند.

سلول‌های بنیادی در واقع سیستم ایمنی بدن را ارتقا می‌دهد و باعث بهبود وضعیت بدنی فرد می‌شود، در واقع اگر سیستم ایمنی قوی باشد می‌تواند از وارد شدن آسیب به بدن فرد جلوگیری کند.

در حال حاضر حتی بیماران دوشنی (دیستروفی ماهیچه‌ای دوشن است که از عوارض اصلی این بیماری تحلیل و نابودی ماهیچه‌های ارادی که در کنترل بدن نقش حیاتی دارند، است) و دیگر بیماران هم از سلول‌های بنیادی نفع می‌برند چراکه سلول بنیادی ایمنی بدن را بالا می‌برد و برای مقابله با ویروس بسیار مفید است.

امکان درمان کرونا از طریق سلول‌های بنیادی امکان‌پذیر است.

درمان همه بیماری‌ها از جمله کووید-۱۹ در همه جای دنیا بستگی به پیشرفت بیماری و اینکه چگونه جلوی آن را بگیریم، دارد.

افراد دارای بیماری زمینه‌ای باید تا حد امکان از بیمار شدن خود جلوگیری کنند، امکان اینکه همه به کرونا مبتلا شویم وجود دارد، اما شاید ۸۰ درصد از ما متوجه اینکه به این بیماری مبتلا شده باشیم، نشویم و با یک تب و لرز ساده به فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهیم و به صورت یک فرد ناقل دیگران را بیمار کنیم.

از ۲۰ درصد باقی مانده بیماران باید ۱۵ درصد آنها قرنطینه شوند، ۵ درصد از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ حتما باید به بیمارستان منتقل ‌شوند و از این رقم هم ۲ و نیم درصد فوت می‌کنند، چراکه این ویروس افراد مسن یا دارای بیماری زمینه‌ای را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای مانند سرطان، بیماری‌های قلبی و عروقی و … دارند باید بسیار مراقب باشند که به کووید ۱۹ مبتلا نشوند چراکه به دلیل ناشناخته بودن این ویروس، نمی‌توانیم مطمئن باشیم که به چه میزان سلول استم سل تراپی می‌تواند به آنها کمک کند.

به دلیل اینکه شناختی از کووید ۱۹ نداریم باید برای درمان بیماران با آزمون و خطا به جلو برویم.

اصولا سلول درمانی به دلیل اینکه سطح ایمنی بدن افراد را بالا می‌برد می‌تواند برای بیماران کمک کننده باشد هرچند هنوز هم نمی‌توان از این موضوع به طور۱۰۰ درصدی اطمینان حاصل کرد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.