×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۴ آبان , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 25 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
در رسانه و اطلاع رسانی نباید جزیره ای عمل کنیم/استفاده از توان رسانه ها اعجاز می کند

به گزارش روابط عمومی بسیج رسانه ، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا رستگار امروز پنجشنبه سوم آبان در نشست هم اندیشی هیات اندیشه ورز بسیج رسانه خوزستان ، اظهار کرد: بسیج و رسانه دو واژه مقدسی در کنار هم هستند که جایگاه ویژه ای در عصر حاضر که عصر اطلاعات و روشنگری است، دارند.

وی با بیان اینکه بسیج تفکر و اندیشه است، بیان داشت: بسیج یک انسان خاکی پوش و اسلحه به دست نیست بلکه یک تفکر و اندیشه ای برگرفته از اسلام ناب محمدی است و در ملت ما هرآنکه پیرو مکتب اسلام و معتقد به ولایت فقیه باشد و خود را سرباز امام زمان بداند، قطعا بسیجی است.

حجت الاسلام و المسلمین رستگار به اهمیت رسانه و نقش آن در جامعه اشاره کرد و افزود: رسانه یعنی شبه اعجاز ، همانطور که معجزه زمان و مکان را صفر می کند رسانه هم می تواند مکان و زمان را به حداقل برساند و عنصر کلیدی برای فرهنگ سازی و تغییر افکار عمومی باشد.

وی با بیان اینکه رسانه در عصر اطلاعات و روشنگری امروز جایگاه ویژه و به سزایی دارد، تاکید کرد: استفاده از توان رسانه ها اعجاز می کند و امروز رسانه ای موفق است که بتواند بیش از پیش در روشنگری و امید آفرینی در جامعه پیشتاز باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه ولی عصر (عج) خوزستان خاطر نشان کرد: اگر این رسانه رنگ و بوی بسیج و اخلاص بگیرد قطعا تاثیر گذاری چندین برابری خواهد داشت.

وی با اشاره به ابزار قدرتمند رسانه برای کمک به رشد و اگاهی جامعه بیان داشت: رسانه ای که در خدمت اندیشه های الهی و معنوی باشد همانند آب زلال است و بسیج رسانه به این دلیل داری تقدس خاص است که مهمترین ابزار امروز در جنگ شناختی و ادراکی می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رستگار همچنین با تاکید بر اهمیت و ضرورت تشکیل جبهه مقاومت رسانه ای تاکید کرد: با توجه به اینکه جزیره ای عمل کردن باعث می شود به جایی نرسیم ، نیاز است جهت تشکیل جبهه مقاومت رسانه ای شبکه ای از رسانه ها با محوریت بسیج رسانه جهت تولید و انتشار محتوا در کنار هم تشکیل و از همدیگر حمایت کنند.

همچنین در این نشست مسئول بسیج رسانه استان خوزستان با اشاره به گستردگی فعالیت های انجام شده, اظهارکرد: سازمان بسیج رسانه استان خوزستان با توجه به فعالیت های گسترده و جذب خبرنگاران شهرستانی و استانی توانسته یکی از قشرهای تاثیرگذار در استان باشد.

سرگرد پاسدار سجاد بهمئی به رویداد رسانه‌ای «طنین» که به همت بسیج رسانه خوزستان در ماه جاری برگزار شد اشاره کرد و گفت: این جشنواره باهدف تولید محتوا و جریان سازی رسانه‌ای در حوزه بانوان با شرکت ۳۰ گروه توانمند خبری و تولید محتوای فراوان تاثیرگذاری بسیاری در کشور و حتی خارج از کشور داشته است.

وی همچنین به موفقیت بسیج رسانه خوزستان در چهاردهمین جشنواره مالک اشتر سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان و کسب رتبه برتر اشاره کرد و افزود: در این جشنواره نیز هیات اندیشه ورز بسیج رسانه خوزستان توانست رتبه برتر در سطح استان و کشور را از آن خود کند که نشان از تلاش و فعالیت موثر این هیات در حوزه های مختلف است.

گفتنی است در این نشست اعضای هیات اندیشه ورز بر ضرورت برگزاری دوره آموزشی و توانمند سازی رسانه ها به ویژه در حوزه هوش مصنوعی و همچنین همپوشانی و همگرایی اطلاعاتی رسانه ها و پرهیز از فعالیت های جزیره ای، تاکید کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.