×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 21 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 10 خبر
رشد ۲ درصدی تردد جاده‌ای خوزستان در چهارمین هفته مهر

فرهاد قلی‌نژاد با اشاره به وضعیت فعالیت ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در استان اظهار کرد: ۲۶ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در خوزستان فعال است که به صورت شبانه‌روزی میزان ذرات آلاینده و گازهای آلوده را سنجش می‌کند و بعد از تهران، خوزستان بیشترین تعداد ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا را دارد.

وی افزود: تا پایان سال از چهار ایستگاه سنجش آلودگی هوا بهره‌برداری می‌شود و تعداد ایستگاه‌ها در استان خوزستان به ۳۰ ایستگاه می‌رسد که این تعداد جز ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای صنایع هستند.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان تصریح کرد: سامانه‌های پایش آلودگی هوا میانگین آلودگی را اعلام می‌کنند، اما آنچه در خبرها می‌آید نوسان آلودگی هوا است که دستگاه‌ها نشان می‌دهند، بنابراین اگر یک ساعت در شرایط آلودگی هوا قرار بگیریم سامانه پایش آلودگی هوا حداکثر را اعلام می‌کند و در نتیجه شهرهایی که قرمز و ناسالم اعلام می‌شود شاید تنها یکی دو ساعت یا چند ساعت آلوده باشد و در دیگر ساعات روز شرایط شهرها عادی شود.

قلی‌نژاد ادامه داد: ما میانگین ۲۴ ساعته را ملاک عمل قرار می‌دهیم در حالی که آنچه در خبرها منتشر می‌شود حداکثر ذرات در یک بازه زمانی است، بنابراین روزهای ناسالمی که ما اعلام می‌کنیم با آنچه خبرنگاران بر اساس سامانه پایش آلودگی هوا اعلام می‌کنند، شاید تفاوت‌هایی داشته باشد.

وی گفت: همین چند ساعت آلودگی نیز تأثیرگذار و قابل توجه است و باید مورد پیگیری قرار گیرد، همچنین لازم است شهروندان از این آلودگی آگاه باشند و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.