×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 21 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
۴۰۲ نیروگاه خورشیدی جدید در خوزستان احداث خواهد شد

علی خدری با اشاره به رویکرد جدی وزارت نیرو در توسعه و بهره‌برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر اظهار کرد: این اقدام در راستای کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی، کاهش آلودگی محیط زیست و تحقق اهداف توسعه پایدار است.

خدری با اشاره به اهمیت این موضوع و تلاش‌های انجام شده در این زمینه تصریح کرد: در ۲ ماه اخیر، ۶ واحد نیروگاهی جدید به شبکه برق استان اضافه شده و ۶۶ واحد دیگر نیز در حوزه اداری و هشت واحد نیروگاهی نیز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث شده است.

وی با بیان اینکه ۲۵۱ واحد خورشیدی در منطقه احمدفداله دزفول نصب و راه‌اندازی شده است ادامه داد: این اقدام نشان دهنده عزم جدی استان در توسعه انرژی‌های پاک است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه اول امسال ۲۲ مسجد و ۲۰ مدرسه نیز به سامانه های خورشیدی مجهز شده‌اند.

خدری با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای تامین مالی خرید برق تولیدی از انرژی‌های تجدیدپذیر نیز گفت و افزود: صنایع انرژی بر با توجه به وجود ناترازی و محدودیت تامین سوخت در زمستان به استفاده از انرژی‌های نو بیشتر توجه کنند.

وی با بیان اینکه براساس قانون، بخش اداری کشور باید پنج درصد از برق مورد نیاز خود را از طریق انرژی‌های نو، تامین و یا از تابلوی سبز بورس خریداری کند اظهار کرد: در صورتی که ادارات نسبت به این امر اقدام نکنند، شرکت‌های توزیع موظف به تامین برق آنها از طریق تابلوی سبز بورس خواهند بود که بهای برق مصرفی آنها را افزایش خواهد داد.

بر اساس این گزارش شرکت توزیع نیروی برق خوزستان دارای بیش از یک میلیون و ۱۱۲ هزار مشترک است که از این تعداد ۳۳ درصد مشترکان روستایی هستند.

 

منبع؛ ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.