×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 18 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
تلاش برای جلوگیری از کسر حقوق ۴۵ درصدی دانشجومعلمان

مجتبی یوسفی در آئین استقبال از نو دانشجو معلمان اظهار کرد: اگر کشوری پولدار باشد اما دانش و حرفه نداشته باشد و در آن کار انجام نشود، مدیریت و دستاورد خوبی نخواهد داشت؛ بنابراین باید با انگیزه و با تلاش مضاعف، نقش‌آفرینی کنیم و موفقیت‌های زیادی به دست بیاوریم.

وی افزود: برای توجه ویژه به حوزه تعلیم و تربیت و تربیت نسل‌های آینده، باید مشکلات قوانین را پیگیری می‌کردیم. راه حل مشکلات مردم سخنرانی نیست بلکه ایجاد ظرفیت قانونی در مجلس است که در این راستا در قانون چند نکته برای حمایت از دانشجویان و معلمان فرهنگیان مصوب کرده‌ایم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در ماده ۹۲ قانون آوردیم که ظرفیت پذیرش دانشجویان در دانشگاه شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان هر سال ۲۵ درصد افزایش یابد یعنی تا پنج سال آینده باید ۱۰۰ هزار معلم در دانشگاه‌های شهید رجایی و فرهنگیان تربیت و وارد آموزش و پرورش شوند.

یوسفی عنوان کرد: در بحث افزایش ظرفیت هیئت علمی و کادر دانشگاه فرهنگیان از ۲۰ نفر به ۳۰ نفر تا پایان برنامه هفتم افزایش پیدا می‌کند که در کیفیت آموزش و پژوهش تأثیرگذار است.

وی با اشاره به حوزه زیرساختی دانشگاه‌های شهید رجایی و فرهنگیان، گفت: در برخی دولت‌ها دانشگاه فرهنگیان به سمتی رفت که با یکی از دانشگاه‌ها ادغام و تعطیل شود و به ۱۰ هزار دانشجو در کشور رسید که این کار خیانت به آیندگان کشور و جوانان ما و عدم ایجاد اشتغال هدفمند است.

نماینده مردم اهواز کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های دانشجویان دانشگاه فرهنگیان کسر ۴۵ درصد از حقوق آن‌ها است که این مسئله اجحاف در حق دانشجویان است. کسر از حقوق دانشجویان و هزینه آن برای اداره دانشگاه فرهنگیان انجام می‌شود در حالی که این پول باید از بودجه عمومی تأمین شود؛ بنابراین این مسئله را پیگیری می‌کنیم و تلاش می‌شود با اختصاص اعتبار و تأمین هزینه دانشگاه‌های فرهنگیان و رجایی اجازه کسر ۴۵ درصدی از حقوق این دانشجویان را ندهیم.

یوسفی اضافه کرد: در صورتی که امکان حل این مشکل یکباره نشود تلاش می‌شود کسر حقوق از دانشجویان در مدت سه چهار سال حل شود.

وی گفت: اگر برای دانشجوی دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی اینگونه سخت‌گیری شود، نمی‌توان از او انتظار داشت وقتی معلم شد با گشاده نظری به دانش‌آموز نگاه کند.

وی با اشاره به اینکه در خوزستان سو مدیریت در آموزش و پرورش داریم، گفت: اگر بین ۴۰ نفر برتر کنکور اسم یک خوزستانی نیست ربطی به معلم و دانش‌آموز توانمند خوزستان ندارد و به دلیل سو مدیریت است؛ بنابراین مسئولان باید پاسخگوی خوب و بد موضوعات باشند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.