×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۶ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 17 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
رئیس ستاد جوانان دکتر پزشکیان:جوانان امروز با جوانان نسل اول و دوم انقلاب آگاه تر هستند

دکترحجت نظری در نخستین همایش آینده نگری جوانان خوزستان و رونمایی از نقشه راه توسعه و توانمندسازی در اتاق بازرگانی اهواز اظهار داشت:جوانان انقلابی و مومن ما در انتخابات ۱۴۰۳ حماسه آفریدند و تنور انتخابات را گرم ئ مشارکت را افزایش دادند.

وی با مقایسه جوانان امروز با جوانان نسل اول انقلاب گفت:جوانان نسل اول تحصیلات آکادامیک و دانشگاهی نداشتند و به مرور تحصیل کردند در حالی که جوانان امروز تحصیلات دانشگاهی دارند و تجریبات جوانان نسل اول و دوم دارند ضمن آنکه شبکه های اجتماعی نیز بر دانایی آنان افزوده است.

رئیس ستاد جوانان و دانشجویان دکتر پزشکیان در ادامه افزود: جوانا امروز ما بسیار پخته تر از نسل اول انقلاب هستند ، انگیزه ها و انرژی قوی دارند و می توانند در توسعه کشور بسیار نقش آفرین باشند.

دکتر نظری گفت: اگر دولت چهاردهم می خواهد توام و بقا داشته باشد باید به جوانان فرصت بیشتری دهد تا کرسی ها را تصدی کند.

وی تصریح کرد: نباید از جوانان در پست های دستیاری و مشاور استفاده کرد، پست های فرمانداری و بخشداری باید در دست جوانان باشد.

رئیس ستاد جوانان و دانشجویان دکتر پزشکیان خطاب به جوانان گفت: شما جوانان ظرفیت بزرگی برای ایران عزیز هستید و قطعا” رکن اساسی برای توسعه و پیشرفت کشور خواهید بود.

وی مطالبه گری به شیوه درست را از وظایف جوانان انقلابی و موکن امروز بیان و در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در چهار سال آینده باید بتوانیم ۱۰۰ مدیر جوان در سطح کلان تربیت کنیم افزود:رهبری معظم انقلاب این موضوع را بخوبی تبیین کردند.

دکترنظری در ادامه به فضای عمومی دانشگاههای کشور اشاره کرد و گفت: فضای عمومی دانشگاهها این روزها خیلی بهتر شده ، برخی از دانشجویان و اساتید به دانشگاهها بازگشته اند.

وی گفت: دکتر پزشکیان بدون تردید به وعده هایش عمل خواهد کرد بخصوص در فضای دانشگاهها ، شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود، البته باید قدری به رییس جمهور فرصت بدهیم.

وی گفت: ما باید بپذیریم که سوار یک کشتی هستیم ، اختلافات مبنایی ندرایم ولی با دشمن اختلاف مبنایی داریم بنابراین باید عزم خود را جزم کنیم و از همه فرصت ها برای خدمت به مردم استفاده کنیم.

در این همایش دکتر عبدالحسن مقتدایی استاندار سابق خوزستان و فعال سیاسی اصلاح طلب خطاب به جوانان خوزستانی گفت: اولین چیزی که باید داشته باشیم نظم و انضباط است.

وی به جوانان توصیه کرد قبل از ورود به هر مجموعه ای ، مطالعه کنند و تاریخ بخصوص تاریح معاصر و ۱۰۰ سال اخیر را به دقت مرور کنند.

استاندار خوزستان در ادامه افزود: اگر خودم تاریخ را می خواندم قطعا” بهتر عمل می کردم و برای جامعه مفیدتر می بودم.

مقتدایی همچنین توصیه های دیگری به جوانان داشت و آن اینکه اهل رقابت باشید، شخصیت شفاف داشته باشید ، وارد تشکل و تشکیلات شوید ، مطالبه گری تخصصی و تجریه و تحلیل داشته باشید آنکه وارد میدان های کار و فعالیت شوید.

سید احمد موسوی مقدم فعال سیاسی و دبیر دانشجویی ستاد دکتر پزشکیان با قدردانی از جوانان خوزستانی و نقش آنان در انتخابات ۱۴۰۳ گفت: خوشبختانه در این انتخابات اجماع خوبی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه باید به جوانان اعتماد داشته باشیم اظهار داشت: جوانان باید به جایگاه واقعی خود برسند ، هم مدیران جوان و هم جوانان مدیر داشته باشید.

موسوی مقدم ضرورت آموزش جوانان را مورد تاکید قرار داد و در ادامه گفت:از سند راهبردی مطالبات جوانان که علمی ودقیق تدوین شده رونمایی خواهد شد.

دکتر سیروس داوودی فعال سیاسی اجتماعی نیز در این همایش به نقش جوانان در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و صحنه های سیاسی اشاره کرد و افزود: بدون حضور هوشمندانه جوانان ، کشور به توسعه واقعی نخواهد رسید.

وی به نقش فعالانه جوانان در انتخابات ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: جوانان خوزستانی زحمات و تلاش های زیادی برای گرم کردن فضای انتخابات متحمل شدند.

سید احمد مقدم موسوی فعال سیاسی و دبیر دانشجویی ستاد دکتر پزشکیان با قدردانی از جوانان خوزستانی و نقش آنان در انتخابات ۱۴۰۳ گفت: خوشبختانه در این انتخابات اجماع خوبی در ستاد جوانان استان صورت گرفت و در خوزستان جوانان و دانشجویان از اطیاف مختلف حضور پیدا کردند.

وی افزود: جوانگرایی مورد تاکید رییس جمهور است و این نگاه باید به تمام ارکان دولت و استان‌ها تسری پیدا کند.

مقدم موسوی با اشاره به اینکه جوانان باید به جایگاه واقعی خود برسند، عنوان کرد: برای عملیاتی شدن مطالبه جوانگرایی، باید به جوانان اعتماد شود، یک وزیر یا استاندار باید به نقش جوانان باور داشته باشد.

عضو ستاد جوانان و دانشجویان دکتر پزشکیان ضرورت آموزش جوانان را مورد تاکید قرار داد و در ادامه گفت: آموزش جوانان به عنوان مدیران آینده رویکرد بسیاری از دولت‌ها بوده و در کشورهای مختلفی انجام می‌شود؛بنابراین باید جوانان را برای مدیریت‌های مختلف تربیت کرد.

وی تصریح کرد: هم به مدیران جوان و هم به جوانان به عنوان مدیران آینده باید آموزش‌های تخصصی داد و آن‌ها را حمایت کرد.مقدموسوی بر نقش موثر جوانان و دانشجویان در انتخابات اخیر تاکید کرد و گفت: از سند راهبردی مطالبات جوانان که علمی و دقیق تدوین شده رونمایی خواهد شد.

دکتر داوودی بر استفاده جوانان در پست های مدیریتی و کلان تاکید کرد وافزود: خوشبختاه فضای عمومی کشور به گونه ای است که می توان از انرژی و توان جوانان برای مشارکت در برنامه هفتم توسعه استفاده کرد.

خانم ریحانه رهبری فعال سیاسی اجتماعی نیز در این همایش با اشاره به نقش جوانان در گره گشایی از مشکلات کشور در برهه های حساس و سرنوشت ساز اظهار داشت:جوان انقلابی و متعهد نیازمند حمایت است.

وی به دکتر پزشکیان توصیه کرد از توان فکری و عملی جوانان تحصیل کرده برای اجرای دقیق برنامه هفتم توسعه

استفاده کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.