×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۶ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 17 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شتاب‌بخشی به نوسازی ابنیه‌های ناپایدار راهبرد وزارت راه و شهرسازی است

رضا انجم شعاع امروز (۲۵ مهر) در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان، اظهار کرد: خدمت به مردم بسیار ارزشمند است. به ویژه استان خوزستان که متعلق به همه مردم ایران است و هر خانواده ایرانی در این استان شهید تقدیم کرده است. بنابراین قطعا خدمت در این استان ارزش بالایی دارد.

وی با اشاره به اهمیت تکمیل پروژه‌های مسکن در استان، ادامه داد: استان خوزستان در حوزه راه‌ها، نقش ترانزیتی مهمی دارد. ۱۴ هزار کیلومتر راه در استان وجود دارد که حدود ۵ هزار کیلومتر آن راه شریانی است این مساله باعث شده به یکی از استان‌های مهم تبدیل شود. با توجه به وجود بنادر و مرزهای آبی و خاکی، خوزستان در حوزه ترانزیت بسیار مهم است. بنابراین در راهداری نیاز به تلاش شبانه‌روزی است و نمونه آن نیز بهسازی معابر و راه‌های منتهی به پایانه‌های مرزی در ایام اربعین بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت موجود در استان، گفت: استان خوزستان دارای ۵ فرودگاه است که دو فرودگاه آن بین‌المللی است.

انجم شعاع تاکید کرد: طرح‌های بسیار بزرگ ملی در حوزه اهداری در استان در حال اجرا است که عمده آن‌ها منجر به اتصال خوزستان به دیگر استان‌ها به وسیله بزرگ‌راه‌ها و آزادراه‌ها شده است. احداث دو بزرگراه مهم ساحلی می‌تواند در توسعه استان نقش بسیار مهمی داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در وزارت راه و شهرسازی وظیفه ما بسترسازی و ایجاد زیرساخت‌ها است، بیان کرد: در قانون برنامه هفتم توسعه، تکالیف سنگینی برعهده وزارت راه و شهرسازی قرار داده شده است.بخش عمده‌ای از این تکالیف باید در قالب آیین‌نامه‌ها تدوین شود که در حال اجرا است و استان خوزستان بخش عمده‌ای از این تکالیف را برعهده دارد.

وی ادامه داد: در کنار توجه به مسائلی از قبیل بودجه و تملک دارایی و… باید به معیشت همکاران در هواشناسی، راهداری، راه‌آهن و فرودگاه توجه شود.

انجم شعاع بیان کرد: یکی از راهبردهای وزارت راه و شهرسازی، شتاب‌بخشی به نوسازی ابنیه‌های ناپایدار و ناکارآمد و محرومیت‌زدایی از محله‌های هدف بازآفرینی است. خدمات بسیار خوبی برای احیای بافت‌های فرسوده پیش‌بینی شده است که نیاز به همکاری دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در استان خوزستان، ۱۶ هزار هکتار بافت فرسوده وجود دارد، گفت: توجه به بافت‌های فرسوده و محرومیت‌زدایی از راهبردهای اصلی وزارت است. در شهرهای اهواز و آبادان، پروژه‌های متعددی اجرا و در حال پیگیری است که می‌تواند در احیای بافت فرسوده موثر باشد.

 

منبع؛ ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.