×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 16 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
طرح جهاد آبرسانی در خوزستان، ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

صابر علیدادی با اشاره به روند اجرای طرح جهاد آبرسانی در استان بیان کرد: به دلیل عدم نقدینگی از ۳۰ کارگاه باز شده در این طرح، تنها ۱۰ تا ۱۲ کارگاه فعال هستند.

وی با بیان اینکه طرح آبرسانی شهرستان دزپارت ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و آماده بهره برداری است افزود: بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده که با اجرای آن مشکل افت فشار آب برطرف می‌شود.

مدیرعامل آبفای خوزستان از دلایل مهم تنش آبی در استان را ناپایداری تاسیسات شبکه آبرسانی دانست و گفت: این موضوع باعث شد تا در نیمه اول امسال برای رفع تنش آبی، به صورت ضربتی خط‌های اتصال جدید ایجاد شود.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات آبفا برای رفع مشکل کم‌آبی در استان، شناسایی و احصای روستاهای دارای تنش آبی و سپس پایداری تاسیسات شبکه آبرسانی آنها و همچنین با افزایش ظرفیت شبکه و تصفیه‌خانه برخی از شهرهای استان است.

علیدادی گفت: همچنین با همکاری صنایع استان، به وسیله ۳۰ دستگاه تانکر آب مورد نیاز برخی از روستاهای استان در فصل گرم سال تامین شد.

وی با اشاره به کاهش تنش آبی خوزستان نسبت به سال‌های گذشته بیان کرد: در صورتی که نقدینگی لازم تامین شود با اجرای طرح جهاد آبرسانی، مشکل کم‌آبی نقاط مختلف استان برطرف خواهد شد.

مدیرعامل آبفای استان گفت: در ایام اربعین امسال هیچ‌گونه مشکل کم‌آبی در مرزهای استان نبود و آب مورد نیاز زائران به خوبی تامین شد.

بر اساس این گزارش استان خوزستان با جمعیت بیش از پنج میلیون نفر یکی از استان‌ها پرجمعیت کشور به شمار می‌رود.

 

منبع؛ ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.