×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۱ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 2 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 10 خبر
هشدار ‌افزایش‌ رطوبت و رگبار در خوزستان

در هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۳۹ اداره‌کل هواشناسی خوزستان در توصیف سامانه، بالا بودن ضرایب ناپایداری، افزایش رطوبت و وزش بادهای متوسط پیش‌بینی شده است.

زمان شروع فعالیت سامانه ظهر چهارشنبه ۱۱ مهرماه و زمان پایان آن اواخر وقت همان روز خواهد بود.

نوع مخاطره، افزایش رطوبت، رشد ابرهای همرفتی و رگبار پراکنده و رعد و برق و وزش بادهای متوسط و منطقه اثر آن مناطق مرتفع و ارتفاعات شمالی و شمال شرقی عنوان شده است.

اثر مخاطره‌، حتمال لغزندگی جاده‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی واحتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال خسارت به محصولات وماشین‌آلات کشاورزی، کاهش دید افق یو افت کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و غبار، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات واحتمال جاری شدن روان‌آب در مناطق کوهستانی خواهد بود.

در این خصوص نسبت به خودداری از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آبروها، اجتناب از پارک خودرو در کناردرختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد و احتیاط دررانندگی توصیه شده است.

 

منبع؛ ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.