×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۹ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 30 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 8 خبر
جلوی دفن غیرشهید در گلزار شهدای خوزستان گرفته شود

حسن نورانی در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دزفول در سالن نشست های فرمانداری این شهرستان، ساماندهی گلزارهای شهدا در خوزستان و به ویژه دزفول را ضروری دانست و افزود: زیباسازی، بازسازی و طراحی گلزار شهدای شهید آباد و بهشت علی در دزفول نیازمند کار ویژه است.

وی با بیان اینکه فرهنگ مقاومت مردم مقاوم دزفول باید در معماری شهری خودنمایی کند، ادامه داد: دزفول دارای ظرفیت‌های بی‌بدیل دفاع مقدس از جمله قطعه دست و پای شهدا است که باید این ظرفیت ها به خوبی مورد توجه دستگاه‌های فرهنگی این شهرستان قرار گیرند.

قول مدیرکل بنیاد شهید برای تامین ۱۵۰ میلیارد ریال به منظور بهسازی گلزار شهدای دزفول

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با اشاره به تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی گلزار شهدای شهیدآباد و بهشت علی توسط شهرداری دزفول گفت: اداره کل بنیاد شهید خوزستان نیز ۱۵۰ میلیارد ریال برای بهسازی این ۲ گلزار شهید در دزفول اختصاص می‌دهد.

وی دزفول را شهری با ظرفیت‌های فرهنگی کم نظیر دانست و بیان کرد: تعداد شهدای دزفول با چند استان برابری می‌کند به همین دلیل انتظار از دستگاه‌های این شهرستان کار ویژه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دزفول است.

طرح ارتباط مساجد و خانواده شهدا در خوزستان اجرایی شد

نورانی با اشاره به اجرایی شدن طرح ارتباط مساجد با خانواده شهدا گفت: این طرح به منظور معرفی شهدا و انس نوجوانان و جوانان با شهدا در استان آغاز شده است.

وی کار فرهنگی را بسیار مهم و اثرگذار دانست و ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اوج کار فرهنگی است و کار درست و دقیق فرهنگی، متخصص خود را می خواهد که در این زمینه بهره گیری از ظرفیت متخصصان، هنرمندان،‌ فعالان فرهنگی و نخبگان مورد تاکید است.

کمک به جمع آوری تاریخ شفاهی چهار هزار نفر از ایثارگران و خانواده شهدای دزفول

نورانی با بیان اینکه تمام دستگاه های اجرایی مسوولیت های قانونی پیرامون جامعه ایثارگری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند، گفت: سهمیه ۳۰ درصدی خانواده شهدا و ایثارگران برای استخدام در دستگاه ها الزام قانونی است که متاسفانه به این قانون بی توجهی شده است.

وی با اشاره به ظرفیت های مهم دزفول در دوران دفاع مقدس افزود: اداره کل بنیاد شهید خوزستان این آمادگی را دارد تا برای جمع آوری تاریخ شفاهی چهار هزار نفر از خانواده شهدا و ایثارگران دزفول به ویژه خانواده های چند شهید و جانبازان خاص تامین اعتبار کند.

استان خوزستان ۲۴ هزار شهید به نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است. همچنین با توجه به اینکه خوزستان محور اصلی تهاجم رژیم بعث به ایران اسلامی بود و عملیات های بزرگ دفاع مقدس نیز در این استان انجام شده است، بیش از نیمی از شهدای کشور در این استان به درجه رفیع شهادت نایل آمده اند.

قطعه‌های شهدا در سرتاسر کشور تنها متعلق به شهدا است و برای تدفین افرادی که قانونا به آن‌ها عنوان «شهید» اطلاق می‌شود، اختصاص دارد.

 

منبع؛ ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.