×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۵ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 26 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اعلام ۱۰ ساختمان بلند مرتبه و ناایمن دولتی خوزستان به دستگاه قضایی

محمد خانچی روز چهارشنبه در حاشیه پنجمین نشست شورای فنی استان خوزستان بر تسریع در شناسایی ساختمان های ناایمن و ایمن سازی این ساختمان ها تاکید و اظهارکرد: در بند “ج” ماده ۵۲ برنامه هفتم توسعه، وزارت راه و شهرسازی مکلف است با همکاری وزارت کشور و شهرداری‌ها نسبت به شناسایی ساختمان‌های ناایمن، بحرانی و پرخطر دستگاه‌های اجرائی در کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها از طریق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تا پایان سال اول برنامه اقدام کند.

وی ادامه داد: بر اساس این قانون، ایمن‌سازی این ساختمان های باید توسط دستگاه‌های مالک یا بهره‌بردار تا پایان سال سوم برنامه به پایان برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۲۵۰ ساختمان شناسایی و برای ۵۰ ساختمان آن در کمیسیون ساختمان های بلند مرتبه و ناایمن پرونده بررسی تشکیل و ۱۰ ساختمان آن به مقامات قضایی معرفی شده‌اند.

خانچی هماهنگی بیش از بیش دستگاه های متولی در این خصوص را ضروری عنوان کرد و افزود: در خصوص تسریع در ایمن سازی و شناسایی این ساختمان ها باید دستگاه های اجرایی همکاری بیش از بیش داشته باشند و با هماهنگی و اقدامات موثر از وقوع حوادث ناگوار در استان پیشگیری شود.

وی در ادامه با اشاره به نزدیکی بارش ها در فصل پاییز و زمستان به آمادگی همه جانبه دستگاه های اجرایی اشاره کرد و افزود: تیم های رصد نقاط بحرانی متشکل از کارشناسان دفتر فنی، مدیریت بحران، آب و فاضلاب و شهرداری ایجاد و ضمن شناسایی نقاط بحرانی سال گذشته در خصوص رفع معایب اقدام شود تا در بارش های امسال امکان مدیریت بهتر بحران فراهم باشد.

پیش از این سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان اعلام کرد که امسال برای جلوگیری و یا کاهش زمان ماندگاری مانده آب در فصل بارش باران از صنایع فعال در شهرستان‌های درگیر این موضوع کمک گرفته خواهد شد.

امسال چند ماه زودتر از زمان فصل بارش باران هماهنگی مربوط به مدیریت روان آب‌ها و کاهش مانداب ناشی از بارندگی در شهرهایی که سال‌های گذشته دارای مشکل شدند؛ در حال انجام است.

پیش از این تنها راهکار جلوگیری از آبگرفتگی در استان را ایجاد سیستم دفع اب‌های سطحی اعلام شده که به دلیل نیاز به اعتبار زیاد شهرداری، توان تاسیس این شبکه را ندارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.