×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۳ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 24 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
کمبود سوخت، مشکل اصلی کشاورزان خوزستان

مسعود اسدی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که به شدت کشاورزان را در طول سال زراعی آزار می‌دهد مشکل کمبود سوخت کشاورزی یا گازوئیل است؛ این مسئله به‌ویژه در مهر که اوج و پیک کار کشاورزان است و آن‌ها با تمام توان و به‌طور شبانه‌روزی در حال تهیه آماده‌سازی زمین‌ها برای کشت پاییزه هستند، بسیار سخت است.

وی افزود: در این بازه زمانی کشاورزان بیشترین میزان سوخت را نیاز دارند، اما به علت دستکاری در آمار در سال‌های قبل، سطح زیر کشت خوزستان به‌طور غیرواقعی کاهش یافته است.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: تهران به اندازه میزان سطح زیر کشتی که اعلام می‌شود سوخت، کود و سایر نهاده‌ها را برای استان‌ها در نظر می‌گیرد که مشکل کنونی خوزستان به‌دلیل آمارسازی‌های سال قبل بوده که سطح زیر کشت خوزستان را کمتر از میزان واقعی اعلام کردند.

اسدی عنوان کرد: در حال حاضر شنیده می‌شود رئیس جدید سازمان در حال تلاش برای واقعی کردن آمارهاست تا بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از آماری که به غیر واقعی کاهش داده شده بود را به آمار استان اضافه کند.

وی تصریح کرد: کشاورزان به شدت در مضیقه هستند و سوخت را با قیمت معادل ۱۰ تا ۱۵ برابر میزان واقعی از کامیون داران تهیه می‌کنند که این مسئله موجب شده کشاورزان با مشکلات زیادی مواجه شوند.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان اضافه کرد: در حقیقت سوختی که در حال حاضر به کشاورزان اختصاص داده می‌شود ۳۰ تا ۴۰ درصد میزان کشاورزان را در برطرف می‌کند و حداقل ۶۰ درصد سوخت را باید از بازار آزاد تهیه کنند.

وی با اشاره به تبعات کمبود سوخت کشاورزان افزود: کمبود سوخت به‌یقین روی افزایش هزینه‌های تولید، متضرر شدن کشاورزان و اتلاف وقت و زمان کشاورزان برای تهیه سوخت تأثیر زیادی دارد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.