×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 23 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 15 خبر
لزوم تکمیل پروژه‌های شهری ناتمام اهواز تا پایان دوره شورا

سیاوش محمودی در نطق پیش از دستور خود در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه صحن شورای شهر اهواز که امروز (۲ مهرماه) برگزار شد، با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با خودباروی و اعتماد به نفسی که به ملت ما داد، مسیر شکوفایی و عزت را فراهم کرد؛ دفاع مقدس گنجینه گران‌بهایی است که می‌تواند برای همه بشریت الگو باشد و برای ملت ما و همه آزادی‌خواهان عالم الگو، راهگشا و نجات‌دهنده به ساحل امن و آرامش باشد.

وی افزود: ایستادگی و مقاومت امروز غزه و محور مقاومت به پیروی از مکتب دفاع مقدس بوده است.

عضو شورای شهر اهواز در خصوص موضوعات شهری گفت: امسال آخرین سال فعالیت دوره ششم شورای شهر اهواز خواهد بود و این شورا هم با وجود همه فراز و نشیب‌ها به پایان خط می‌رسد و باید اقدامات و دستاوردهای این دوره تبیین و اطلاع‌رسانی شود و کارها و پروژه‌های نیمه تمام تکمیل شوند.

عضو شورای شهر اهواز گفت: برخی از اقدامات در حوزه نرم‌افزاری است و باید تکمیل و سامان داده شوند. پنجره واحد مجوزها و سامانه‌های نیروی انسانی و مالی از جمله کارهای نرم‌افزاری هستند که باید برای نظم‌بخشی و انضباط مالی و اداری، کامل عملیاتی شوند.

وی ادامه داد: در سطح سخت‌افزاری نیز پروژه‌های نیمه تمام در حال اجرا باید با اولویت‌بندی و ارائه زمان‌بندی، تکمیل و افتتاح شوند. منابع مالی مورد نیاز این پروژه‌ها باید تامین و قبل از پایان این دورها، شورا تکمیل شوند و به بهره‌برداری برسند.

محمودی گفت: در سطح اول باید تقاطع شهدای غزه، پارکینگ طالقانی، پروژه خط ویژه اتوبوس (بی‌آرتی)، تکمیل ناوگان اتوبوسرانی تا محله ۴۰۰ دستگاه، باز زنده‌سازی ساحل کارون در شرق و غرب رودخانه کارون، پروژه آسفالت مناطق، پروژه‌های آب‌های سطحی و پروژه‌های تامین آب خام پارک و فضای سبز باید تکمیل و اجرا شوند.

وی افزود: در سطح دوم، پروژه‌هایی که طراحی و برآورد شده‌اند و توافق‌ها به نتیجه رسیده‌اند برای برنامه کلنگ‌زنی و اجرای پروژه‌های جدید پیگیری شوند و برنامه زمان‌بندی توسط شهردار ارائه شود.

محمودی ادامه داد: پروژه ساخت تقاطع میدان چمران جنب نمایشگاه‌های خوزستان، ساماندهی ورودی‌های اهواز، باز زنده‌سازی ساحل شرقی کارون و انعقاد تفاهم‌نامه با قرارگاه جنوب و آغاز عملیات اجرایی قطار شهری اهواز پس از سال‌ها انتظار نیز باید اجرا شوند.

عضو شورای شهر اهواز با طرح چند تذکر گفت: ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بابت تامین میزان مناسبی از قیر مورد نیاز بازآفرینی شهری و اقدامات زیرسازی آسفالت در محله‌های طرح بازآفرینی که عمدتا مناطق کم برخوردار بودند، تذکر می‌دهم هرچه سریعتر بخشی از تعهدات انجام‌نشده در برخی محله‌ها که این روزها شاهد مطالبه مردمی در این مناطق هستیم، توسط شهردار پیگیری و اجرایی شود.

وی افزود: همچنین در خطبه نماز جمعه هفته گذشته امام جمعه اهواز، تذکری در خصوص آب‌های سطحی برای مدیریت بارندگی داد و گفت بارندگی موجب نشود شرمنده مردم شویم و تاکید وی بر شهرهایی بود که آب وارد منازل شده است. بنابراین از همه همکاران شهرداری و آبفا و دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم ما را هم شرمنده مردم نکنند.

محمودی ادامه داد: انتظار و توقع جدی ما این است که آبفا و شهرداری پروژه‌های در دست اجرا را هر چه سریعتر تکمیل و به شبکه بهره‌بردای متصل کنند. سال گذشته در برخی محله‌های اهواز از جمله ملاشیه، شهرک رزمندگان، شهرک دانشگاه، خیابان ادهم، سپیدار، بهارستان، گلدشت و برخی نقاط دیگر شاهد آبگرفتگی بودیم. در این خصوص پروژه‌هایی توسط آبفا و شهرداری انجام شده است و برخی در حال اجرا هستند. مطالبه جدی این است که این پروژه‌ها در اولویت کار و تخصیص قرار بگیرند.

وی افزود: همچنین تذکر می‌دهم متاسفانه لایروبی شبکه فاضلاب شهرداری و آبفا نسبت به آن غفلت داشته‌اند و امیدواریم امسال در دستور کار اساسی قرار بگیرد و مشکلات شبکه آب‌های سطحی، با لایروبی رفع شود.

 

منبع؛ ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.