×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 22 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 14 خبر
آموزش و پرورش خوزستان در بسیاری از شاخص‌ها جایگاه برتر کشور را کسب کرد

بابک هاشمی نکوه یکشنبه در آیین نواختن زنگ بازگشایی مدارس خوزستان به صورت نمادین در مدرسه رحیم‌زاده اهواز بیان کرد: آموزش و پرورش خوزستان با اقدامات انجام شده در راستای ارتقای آموزش استان، انتظارات وزارتخانه را بالا برده است.

وی گفت: انجام این اقدامات و تلاش‌ها در استان بزرگ خوزستان که تعداد دانش‌آموزان آن به اندازه دانش‌آموزان برخی کشورها است بسیار سخت است.

هاشمی‌نکوه اظهار کرد: این موفقیت‌ها نشان داد که خوزستان در برخی شاخص‌ها به عنوان‌مثال در کیفیت بخشی به مدارس دولتی می‌تواند سرآمد کشور باشد.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند وظیفه سنگین خود را به دوش بکشد و همه دستگاه‌ها باید به وظایف خود در کمک به این دستگاه مهم انجام دهند.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز و ریاضی‌دان و مدرس دانشگاه در ادامه این آیین بیان کرد: هیچ کشوری بدون رسیدگی به مدارس و قشر معلم پیشرفت نخواهد کرد.

پروفسور امیدعلی شهنی کرم‌زاده اظهار کرد:به عنوان مثال کشور ژاپن تنها کشور دنیا است که با اصابت بمب اتم، صدمات زیادی دید اما با سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش این کشور به پیشرفت و تعالی رسید.

وی گفت: دختران ایران بعد از انقلاب اسلامی در سطوح علمی موفقیت‌های زیادی کسب کردند و جامعه دختران نقش زیادی را در حوزه‌های مختلف علمی کشور دارند.

پروفسور کرم‌زاده با اشاره به داشتن گذشته علمی غنی در خوزستان توضیح داد: متاسفانه این ایراد بر گذشتگان وارد است که تجربه خود را به درستی به آیندگان منتقل نکردند و همین موضوع باعث مهاجرت برخی جوانان شده است.

وی ادامه داد: باید به نقطه‌ای برسیم که برای تامین کالاهای مورد نیاز به کشورهای دیگر و یا دشمنان خود محتاج نباشیم.

این مدرس دانشگاه افزود: شهدا از جان خود گذشتند تا کشور ایران استقلال داشته باشد و دانش‌آموزان باید ادامه دهنده مسیر آنان باشند.

پروفسور کرم‌زاده با بیان اینکه دنیا در حال تغییر است و قطعا شاهد تغییرات زیادی در شغل‌ها و زندگی خواهیم بود افزود: این وظیفه دانش‌آموزان است که برای پیشرفت کشور با علم دنیا حرکت کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: باید به گونه‌ای عمل شود که به جای خرید علم، در کشور علم‌سازی رخ دهد و نسل امروز باید فداکاری کند تا به نسلی عالم و کارآمد تبدیل شود.

پروفسور کرم زاده اظهار کرد: اخلاق و انسانیت بالاتر از علم است و تنها نامی که از هر فردی باقی می‌ماند نام و اخلاق نیکو است.

آموزش و پرورش خوزستان طی یکسال اخیر در شاخص‌هایی همچون پروژه مهر، ابلاغ معلمان، تابستان دانایی و اجرای طرح جهش تحصیلی رتبه‌های برتر کشور را کسب کرد.

 

منبع؛ ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.