×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 22 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 14 خبر
نمره باید سطحی‌ترین نگاه در آموزش و پرورش باشد/ باید به دانش‌آموز فرهنگ را یاد داد

عبدالله حبیبی در آیین آغاز سال تحصیلی که امروز (اول مهرماه) در دبیرستان دخترانه زنده‌یاد رحیم‌زاد در کیانشهر اهواز برگزار شد، با تبریک سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: با اقدامات انجام‌شده، خوزستان در شاخصه‌های پروژه مهر بین ۳۰ استان رتبه‌های اول تا سوم را به دست آورده است که نسبت به سال گذشته رشد بسیار خوبی داشته‌ایم.

وی با اشاره به رشد شاخص‌های اداری و مدیریتی در پروژه مهر و تقدیر وزارت آموزش و پرورش از خوزستان افزود: با تلاش‌های انجام شده حدود ۶۵ درصد ابلاغ‌ها قبل از آغاز سال تحصیلی انجام شد و کتاب‌ها توزیع شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در حوزه آموزش نیز میانگین رشد معدل دانش‌آموزان خوزستان از میانگین کشوری بالاتر شد هر چند حرکت کم و ناکافی است اما برای شروع خوب است و متوجه شدیم می‌توانیم شرایط را تغییر دهیم.

حبیبی عنوان کرد: برگزاری امتحانات نهایی برای سه پایه کار بسیار سختی بود که برای اولین بار انجام شد. در تصحیح اوراق نهایی و همه شاخص‌ها، توانستیم موفق باشیم و حرفی برای گفتن داشته باشیم. آموزش و پرورش معتقد است که با کنکور سنجیده نخواهد شد هر چند رتبه‌های خوبی از ۱۰ تا دو سه رقمی داشتیم.

وی بیان کرد: ما فرهنگ ایثار و شهادت و عفاف و حجاب را جزو درس‌هایمان می‌دانیم و باید این دو بال مهم آموزش و پرورش که ماموریت‌های اصلی ما هستند را به جد در مدارس آموزش دهیم. معتقد هستیم نمره باید سطحی‌ترین نگاه در آموزش و پرورش باشد؛ آموزش و پرورش باید انسان تربیت کند و باید در ۱۲ سال تحصیل تمام مهارت‌های زندگی را به دانش‌آموز یاد داد و به او آموخت به کدام فرهنگ تعلق دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: دانش‌آموز باید بداند در چه کشور، مذهب و دینی رشد پیدا می‌کند؛ این موارد ریشه‌هایی هستند که اگر قطع شوند هر فرهنگ غریبه‌ای به راحتی می‌تواند به آن حمله کند اما اگر دانش‌آموز به ریشه‌های خود که فرهنگ‌هایی مانند شهادت و ایثار است، متصل شود همه چیز تغییر می‌کند.

وی گفت: امروز ایران اسلامی شیعه در همه جهان رهبری می‌کند و هر آزادی‌خواهی در جهان چه مسلمان باشد چه نباشد به ایران اسلامی نگاه می‌کند. مردم ایران ثابت کردند اگر یک رهبر آزاده قدرتمند و خردمند در راس داشته باشند، جانفشانی می‌کنند. این را حضرت امام(ره) به ما یاد داد و مدیون این نگاه و فرهنگ هستیم. البته مدیون بودن تنها کافی نیست و وظیفه داریم در مدارس این موضوع را رشد دهیم و دانش‌آموزان ما بدانند به کجا تعلق دارند.

حبیبی با اشاره به آماده‌سازی مدرسه‌ها برای سال تحصیلی جدید بیان کرد: از اسفندماه همکاران ما کار برای آماده‌سازی مدارس را آغاز کردند تا مدرسه‌های آرام و منظم داشته باشند.

سید بابک هاشمی نکو مشاور وزیر آموزش و پرورش نیز در این آیین گفت: معلمان رکن اصلی نظام آموزش و پرورش و دانش‌آموزان، آینده‌سازان کشور هستند.

وی افزود: خوزستان بسیار بزرگ است و ۴۰ منطقه آموزشی دارد و تعداد دانش‌آموزان این استان با تعداد دانش‌آموزان برخی کشورهای اروپایی برابر است اما برخی مناطق آن محرومیت دارند که با توجه به بزرگی آن، طبیعی است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال خوزستان در بسیاری از شاخص‌ها رتبه اول تا سوم را به دست آورد و نشان داد با کار جهادی و برنامه‌ریزی این استان می‌تواند در دیگر شاخصه‌ها جزو استان‌های خوب کشور شود.

هاشمی نکو با تقدیر از مسئولان و معلمان آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: کیفیت‌بخشی به مدارس دولتی و نتایج امتحانات نهایی بسیار مهم است که انتظار می‌رود خوزستان با همت آقای حبیبی و تیم خوبش در این زمینه جهش داشته باشد.

وی عنوان کرد: باید توجه شود آموزش و پرورش تنها برای خود نیست و نمی‌تواند به تنهایی این بار بزرگ را به دوش بکشد. از سه میلیون کارمند در کشور حدود یک میلیون نفر از این افراد در آموزش و پرورش شاغل هستند و بیش از ۱۳ میلیون دانش‌آموز و بیش از ۱۰۰ هزار مدرسه داریم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در ادامه با قرائت پیام وزیر گفت: در فصل هشتم سند تحول بنیادین آمده است که آموزش و پرورش باید به همراهی سایر دستگاه‌ها و نهادهای اجتماعی باید به ظهور و ارتقا برسد، بنابراین هر نهادی باید نقش خود در این زمینه را ایفا کند.

 

منبع؛ ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.