×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
لزوم‌ توجه دولت و مسئولین به هوش مصنوعی و فناوری نوین

به نام خالق هستی بخش

_ چندی پیش؛ اجلاسیه ی جهانیِ هوش مصنوعی و فناوری های نوین، در شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی، با حضور بیش از چهارصد تن، فعال این حوزه، از یکصد کشور جهان، با امضای بیش از هشتاد تفاهم نامه و توافق نامه،پایان پذیرفت. در این اجلاسیه اهتمامِ راهبردی و کاربردیِ کشورهای جهان به ویژه کشورهای حوزه ی خلیج فارس را به *هوش مصنوعی و فناوری های نوین*، به عنوان فناوریِ تحول آفرین در همه ی حوزه‌های نوین زندگی بشری را نشان می دهد.

_*هوش مصنوعی* در حال تبدیل شدن به موتورِ محرکه ی توسعه ی مدرن و دنیایی متحول شده می باشد. کشورهای عربیِ خلیج فارس با دریافت و درکِ درست از این مقوله؛ چند سالیست، آن را در صدرِ اهتمامات خود قرار داده و سرمایه‌گذاری‌های کلانی هم در این حوزه انجام داده اند. به گونه‌ای که عربستان درصدد سرمایه‌گذاری *چهل میلیارد دلاری* و تاسیس بیش از *چهارصد* شرکت برای توسعه ی هوش مصنوعی و ایجاد فناوری های نوین می باشد.

_ *امارات متحده عربی*،نیز می‌خواهد که سهم هوش مصنوعی و فناوری های نوین خویش را در تولید ناخالص داخلی‌اش، تا سال ۲۰۳۰، به *یکصد میلیارد دلار* برساند.
_ بر اساسِ رده بندی آکسفورد، در شاخص آمادگی هوش مصنوعی و فناوری های نوین؛ امارات در رتبه هجدهم جهان، عربستان سعودی بیست ونهم و قطر در رتبه ی سی و چهارم جهان، ایستاده اند. و سه کشور برتر خاورمیانه در حوزه‌ ی علمی و فناوری می باشند.
_ این در حالی است که متاسفانه؛ کشور عزیز ما *ایران*، با رتبه *نود و چهارم* در رده ی کشورهای
ناکارآمد، ناآماده و عقب مانده؛ برای پذیرشِ این فناوری های نوین و توسعه ی هوش مصنوعی قرار گرفته است !!!
_ اهتمام و تلاش بی وقفه ی کشور *امارات متحده عربی*؛ به *هوش مصنوعی* در حدی است که در هر *چهل و هشت* ساعت یک شرکت دارای فناوری های نوین و مجهز به هوش مصنوعی،تنها در *ابوظبی* تاسیس می‌شود.
که نشان دهنده ی *اهمیت و کاربردِ اساسیِ فناوری های نوین و استفاده از هوش مصنوعی* در دنیای امروزی و نقش مهم و حیاتی آن در زندگی و آینده ی بشر امروزی می باشد.
_ نتیجه این که کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه ی جهان؛ با سرعت سرسام آوری در حال پیشرفت در *حوزه ی ای تی ، هوش مصنوعی و فناوری های نوین* می باشند.زیرا توسعه یافتگی و پیشرفت کشور و مردمان خویش را در گِرو و دارا بودن و داشتنِ این *فناوری های پیشرفته و روزآمد* می دانند.
_ لذا ما نیز برای پیشرفت و توسعه یافتگیِ *اقتصادی، علمی، پژوهشی، اجتماعی و سیاسی* و…. نیازمند به داشتنِ این گونه فناوری های جدید و مجهز بودن به هوش مصنوعی؛ هستیم.
لذا برای این که از لحاظِ توسعه یافتگی از کشورهای دیگرِ جهان، عقب نمانیم.
و هم جهت و هم سو با سایر کشورهای جهان، پیشرفت، داشته باشیم.
_ باید ،حتما و لزوماً ؛ براین نکته، تاکید می نمایم: تا دیر نشده است.با تمام قدرت و توان خویش و با همت مدیران کارآمد و مسئولین دلسوز؛ هر چه زودتر، اقدام به برگزاریِ همایش ها و اجلاسیه هایی همانند ُ اجلاسی که جدیداً در کشور عربستان برگزار گردیده است . نماییم؛ و از نخبگان و دانشمندانِ حوزه ی *ای تی* ، *هوش مصنوعی * و فناوری های نوین*، جهت آموزش و تبادل اطلاعاتِ به روز و نوینِ این حوزه از *علم،دانش و فناوری نوین*، اقدام عاجل و هوشمندانه نماییم.
نیک می دانیم؛
برای این که آینده ایی روشن و کشوری توسعه یافته داشته باشیم. و برای داشتنِ *ایرانی قوی و با صلابت* باید در زمینه ی فناوری های نوین و جدیدِ *ای تی* و *هوش مصنوعی*؛ خودمان را قوی ،مسلح و کارآمد نماییم.تا از کاروانِ کشورهای در حال توسعه عقب نمانیم.
زیرا که فرزندان و آیندگان ما؛ نیازمندِ این گونه پیشرفته های جدیدِ جهانی می باشند.و وظیفه ما در این برهه از دنیای نوین؛ آماده سازیِ *زیر ساخت های اساسی* برای دستیابی هر چه زودتر و سریعتر به *هوش مصنوعی فناوری های نوین جهانی* باشد.
که اگر در این زمینه، *اهمال و کوتاهی* نماییم.آیندگان و فرزندان ما؛ هرگز ما را نخواهند بخشید.
پس با توکل به قدرت خداوند دانا و توانا،
برای پیشرفت، توسعه یافتگی و آبادانی ایران زمین، این سرزمینِ نجیب زادگان و نیک نژادان، از همین امروز، این کار مهم و حیاتی را آغاز نماییم‌.
در پایان متذکر می گردم که اینجانب به عنوان یک *نویسنده، روزنامه نگار و پژوهش گر*؛ این مواردِ مهم و حیاتی را خدمت مسئولینِ امر و دولت مردانِ این حوزه ی علمی و فناوری های نوین؛ یادآوری، متذکر و تاکید نمودم.

و وظیفه ی انسانی، علمی و رسانه ایی خویش؛ را به انجام رساندم.
حال دیگر؛ *صلاح مُلکِ خویش، خسروان دانند*.
اینجانب، *رسالتِ رسانه ایی خویش؛ به انجام رساندم*
حال دیگر اگر قصور و اهمالی از جانبِ مسئولین امر؛ صورت پذیرد.ایشان باید *جوابگوی وجدان خویش، فرزندان وآیندگان* این آب و خاک باشند.
یاحق.

(سکوت)
بیست و نهم شهریور ماه یک هزار چهارصد وسه هجری شمسی، اهواز✍️✍️

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.