×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
دادستان خوزستان: با ترک فعل مدیران ناکارآمد به طور جدی برخورد می‌شود

امیر خلفیان در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف استان و جمعی از روسای و اعضای مجتمع های شورای حل اختلاف اهواز و شعب تخصصی ویژه عشایر استان در محل دادستانی مرکز استان بیان کرد: برخورد قضایی قاطع با مرتکبان جرایم خشن و اخلال در نظم عمومی، حمل و نگهداری اسلحه غیر مجاز، مبارزه با فساد به طور جدی پییگیری خواهد شد.

وی افزود: خدمت اعضای شوراهای حل اختلاف ریشه ای است و باعث توسعه صلح و سازش در بین مردم و رفع کدورت ها و کینه‌ها و ایجاد برابری و محبت و برقراری امنیت و آرامش در جامعه می‌شود.

خلفیان خاطر نشان کرد: امروز شوراهای حل اختلاف جایگاه واقعی خود را پیدا کرده‌اند و علما، بزرگان، ریش سفیدان و سران طوایف باید بیش از گذشته برای توسعه صلح و سازش در جامعه همکاری کنند.

دادستانی عمومی و انقلاب مرکز خوزستان استفاده از ظرفیت بزرگان و سران اقوام را در از بین بردن سنت‌های غلط اثرگذار دانست و گفت: امروز دوران خشنونت و جاهلیت تمام شده و با استفاده از توانمندی‌های سران، بزرگان عشایر و اقوام باید سنت‌های نادرست در استان ریشه کن شود و در این راستا برگزاری فعالیت‌های فرهنگی تاثیر گذار است.

وی بر حمایت دادستانی از مطالبه گری درست و قانونی تاکید کرد و گفت: به عنوان مدعی العموم از سازمان‌ها و دستگاه‌ها که در انجام وظایف خود کوتاهی می‌کنند مطالبه‌گری و از مطالبه گرانی که از راه درست و قانونی حقوق مردم را مطالبهکنند حمایت خواهیم کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان نوکری و خدمت به مردم را افتخاری بزرگ و ارزشمند دانست و افزود: مردم تکیه گاه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و لایق خدمات بزرگ و ارزنده هستند و بنده نیز برای جهاد و خدمت شبانه روزی به مردم خوزستان تلاش می‌کنم.

در این دیدار رییس توسعه حل اختلاف خوزستان ادامه داد: شورای حل اختلاف به عنوان یک نهاد با مشارکت مردمی، اقدامات و فعالیت‌های بسیار ارزنده‌ای برای حل و فصل دعاوی و اختلافات بین مردم داشته و همواره در روند گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه نقش داشته است.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی با اشاره به اینکه صلح و سازش یک ظرفیت ارزشمند با ریشه در دین، فرهنگ و تاریخ است اظهار کرد: یکی از نهادهای مروج این فرهنگ شورای حل اختلاف است چرا که این نهاد جایگاه ویژه‌ای نزد مردم دارد.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ با تلاش اعضای شعب ویژه عشایر، صلح یاران، ستاد صبر، کارگروه مشترک شورای حل اختلاف و زندان، بزرگان و سران اقوام تعداد پرونده‌های مهم و محکومان به قصاص بیش از ۲۳۵ فقره با صلح و سازش مختومه و در ۶ ماهه اول امسال نیز حدود یکصد فقره پرونده منتهی به صلح و سازش شد.

اداره کل بازرسی خوزستان پیش از این اعلام کرده بود استان جایگاه ۱۶ کشور در ارتکاب به فساد اداری را دارد.

 

منبع؛ ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.