×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
دولت موظف است به اندازه استفاده از شهر اهواز، به آن اعتبار دهد

سیدمحسن موسوی‌زاده با اشاره به شرایط عمران شهری اهواز اظهار کرد: شرایط عمرانی اهواز مطلوب نیست؛ شهر بسیار گسترده و وسیع است و مناطق کم‌برخوردار و حاشیه‌ای در اهواز بسیار زیاد و مناطق کم برخورداری مانند منبع آب، حصیرآباد، پاستوریزه، زرگان، ملاشیه، کوی سیاحی و عین دو از امکانات اولیه مثل فاضلاب، آسفالت و پارک بی‌بهره هستند.

وی افزود: اهواز جاذب جمعیت زیادی از خوزستان است به گونه‌ای که یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از ۵ میلیون نفر جمعیت خوزستان تنها در بافت شهری اهواز ساکن هستند.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: اهواز با کمترین امکانات به این شکل توسعه پیدا کرده است و باید به آن توجه شود؛ باید از محل مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها و صنایع مستقر در خوزستان و دولت اعتباراتی دریافت شود و در اختیار دستگاه‌های خدمات‌رسان قرار بگیرد تا بتوان وضعیت عمرانی مناسبی در اهواز ایجاد کرد.

موسوی‌زاده گفت: عمران شهری اهواز نسبت به بسیاری از کلانشهرهای دیگر عقب‌ماندگی زیادی دارد. مطالبه ما از مسئولان دولت برای کمک به اهواز تنها برای کمک و مساعده نیست بلکه به همان میزان که اهواز به کشور خدمات می‌دهد، دولت موظف است به اندازه استفاده از این شهر و استان خوزستان به نفع کل کشور، درصد قابل توجهی برای عمران آن در نظر بگیرد. نمایندگان مجلس هم باید به کمک مدیریت شهری بیایند و اعتباراتی از دولت برای کمک به نهادهای خدمات‌رسان دریافت کنیم.

وی با اشاره به عملکرد مدیریت شهری اهواز و اختلاف اعضای شورای شهر بیان کرد: تا زمانی که اختلاف داخلی شورای شهر حل نشود نمی‌توانیم شاهد پیشرفت در کار شهرداری و خدمات‌رسانی شهری باشیم.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دلایل اصلی مسائل و مشکلات در حوزه شهری، اختلاف اعضای شورای شهر با یکدیگر و با شهردار است. باید بین اعضای شورای شهر تفاهم ایجاد شود تا اعضای شورا و شهردار به هم کمک کنند و مشکلات شهر را حل کنند اما تا وقتی این اختلافات وجود دارد نمی‌توان شاهد انجام کار خوب و در حد انتظار مردم بود.

وی عنوان کرد: اعضای شورا باید بدانند وقتشان مال خودشان نیست و مال مردم است، بنابراین باید اختلافات خود را کنار بگذارند و با یکدیگر و سیستم مدیریت شهری هماهنگ شوند و بر شهرداری نظارت دقیقی داشته باشند. وقتی اعضای شورا و شهرداری با هم یکصدا شوند قطعا شهردار موظف است خواسته‌های اعضای شورا را انجام دهد.

 

منبع؛ ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.