×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
واگذاری اراضی ملی و دولتی در خوزستان

جهانشیر سراج الدین مدیریت امور اراضی خوزستان با اشاره به وظایف و ماموریت های حاکمیتی در حال فعالیت، اظهار داشت: ماموریت های امور اراضی خوزستان شامل مواردی چون واگذاری و توسعه اراضی، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی، ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی، نظارت بر طرحهای واگذاری و مجوزهای تغییرکاربری و رفع تداخلات اراضی و تثبیت مالکیت می باشد.

وی افزود: واگذاری و توسعه اراضی با هدف انجام طرحهای کشاورزی و غیرکشاورزی از مهمترین وظایف مدیریت امور اراضی استان می باشد.

مدیر امور اراضی خوزستان خاطر نشان کرد : یکی از مهمترین اهداف تملک اراضی و تثبیت عرصه های ملی و دولتی، واگذاری بخشی از این عرصه ها برای گسترش فعالیت های کشاورزی و تولیدی در جهت رشد اقتصادی، تأمین امنیت غذایی و ایجاد اشتغال می باشد.

سراج الدین گفت: مدیریت امور اراضی حافظ منافع دو سویه دولت و مردم در اراضی ملی و دولتی بوده و در همین راستا فعالیت های گسترده و همه جانبه ای را در استان زرخیز و پهناور خوزستان در پیش گرفته است که به منظوراجرای طرحها و لزوم حفظ حقوق متقابل مردم و دولت، نظارت دقیق و کارآمد خود را تا مراحل نهایی و بهره برداری از طرحها بر عهده می گیرد.

وی افزود: مجموعه مدیریت امور اراضی تمام تلاش خود را بر آن داشته که در واگذاری عرصه های متناسب و مورد نیاز در بخش های کشاورزی و غیرکشاورزی به طرحهای دانش بنیان و صنایع تبدیلی در جهت جلب سرمایه های مردمی و ایجاد اشتغال مولد برای روستائیان ، فارغ التحصیلان کشاورزی و سایر کارآفرینان و انواع طرحهای اقتصادی و تولیدی گامهای موثری بر دارد.

مدیر امور اراضی خوزستان عنوان کرد: طرح های واگذاری اراضی ملی در چهارچوب قوانین و مقررات، واگذاری ۵۵۷ هکتار اراضی جهت اجرای طرح زراعت و باغبانی به شرکت سبز فردوس در شهرستان خرمشهر با اشتغال ۱۰۰ نفر مستقیم و غیر مستقیم می‌باشد .

سراجیان ادامه داد: ضرورت توجه ویژه به امر نظارت بر اراضی ملی و دولتی واگذار شده جهت اجرای طرح های کشاورزی و غیر کشاورزی مهمترین عامل جلوگیری از معطل ماندن اراضی، استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود، استمرار فعالیت مجریان و توسعه اراضی کشاورزی و غیر کشاورزی ، افزایش تولید و ایجاد اشتغال می باشد.

وی افزود: نظارت بر اراضی واگذار شده به منظور بررسی پیشرفت فیزیکی طرح براساس طرح مصوب ارائه شده و نیز جدول زمانبندی آن یکی دیگر از وظایف اساسی این مدیریت می باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.