×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 21 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ایمن‌سازی ترافیکی ۱۰۰ مدرسه حادثه‌خیز در اهواز

حجت‌الله سلیمانی با اشاره به شناسایی نقاط پرازدحام و حادثه‌خیز ترافیکی اطراف مدارس اظهار کرد: سال گذشته از آموزش و پرورش خوزستان درخواست کردیم ۱۰۰ مدرسه حادثه‌خیز با اولویت بالاتر را اعلام کنند تا ایمن‌سازی درب مدرسه‌ها انجام شود؛ آموزش و پرورش حدود ۹۱ نقطه را اعلام کرد اما ما ایمن‌سازی درب بیش از ۱۰۰ مدرسه را انجام دادیم.

وی افزود: ایمن‌سازی این مدرسه‌ها از طریق نصب تابلو، انجام خط‌کشی، نصب سرعت‌گیر و… انجام شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: امسال هم از آموزش و پرورش این درخواست را داشتیم و چند روز پیش لیست مدرسه‌ها را اعلام کردند و در مدت یک ماه ایمن‌سازی درب مدارس ۱۰۰ مدرسه دیگر را انجام می‌دهیم.

سلیمانی عنوان کرد: این مدرسه‌ها بر اساس شاخص‌هایی مانند عرض گذر و تصادفات که در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت، شناسایی شده‌اند.

وی با تاکید بر لزوم کنترل ترافیک در مهرماه بیان کرد: تصمیم‌ها در این زمینه در شورای ترافیک گرفته می‌شود و معمولا توقف عملیات عمرانی و برنامه‌ریزی برای شناور کردن ساعت فعالیت ادارات انجام می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: همچنین در این راستا ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی سه برابر شده است و همه تاکسی‌های نوسازی‌شده و ون‌های خریداری‌شده در حوزه سرویس مدارس فعال خواهند بود. یکی دیگر از اقدامات برای کنترل ترافیک، فعال کردن سیستم‌های هوشمند و چراغ‌های فرمان است.

وی با اشاره به سامان‌دهی سرویس مدارس افزود: تاکنون بیش از ۴۰ شرکت سرویس مدارس در سامانه سپند ثبت‌نام کرده‌اند و تقسیم‌بندی انجام شده است. تا چند روز پیش بیش از ۲۲ هزار دانش‌آموز برای استفاده از سرویس مدارس ثبت‌نام قطعی داشته‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا اول مهرماه این رقم حداقل یک و نیم برابر شود.

سلیمانی تصریح کرد: معمولا در نقاطی که تمرکز مدارس بیشتر از حد نرمال است به ویژه در بلوار گلستان، امانیه و ضلع شرقی کیانپارس به ویژه محدوده خیابان میهن تا خیابان ۲ افزایش چشمگیر ترافیک را خواهیم داشت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: البته در حال حاضر ساعت فعالیت ادارات ۷ صبح، مراکز آموزش عالی ۸ صبح و ساعت آغاز فعالیت مدارس بین ۷ تا ۸ تعیین شده است بنابراین احتمالا اول مهر توزیع مناسبی از جریان ترافیک داشته باشیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.