×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر
تعهد شرکت ملی حفاری ایران برای مشارکت در توسعه فضای سبز اهواز هنوز محقق نشده است

علی شمس در یکصد و پنجاه و ششمین نشست شورای اسلامی کلانشهر اهواز در سرسرای شورا از تمامی دستگاه‌ها و شرکت‌های فعال در اهواز خواستار همیاری و کمک در توسعه فضای سبز این شهرستان را کرد.

طرح توسعه ۲۵۰ هکتار از کمربند سبز اهواز توسط شهرداری این کلانشهر اجرا می‌شود

شمس گفت: اجرای طرح توسعه ۲۵۰ هکتار از کمربند سبز اهواز در شهرداری هدفگذاری شده و مناقصه آن به زودی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکهزار و یکصد هکتار ایجاد کمربند سبز از تعهدات شهرداری اهواز است که تا کنون ۷۰۰ هکتار آن انجام شده افزود: با تصویب شورای شهر اهواز به زودی مناقصه ایجاد ۲۵۰ هکتار دیگر از کمربند سبز اهواز انجام خواهد شد.

شمس افزود: برای این میزان طرح توسعه کمربند سبز اهواز یکصد میلیارد ریال اعتبار لازم است که به محض تعیین پیمانکار ۳۵ میلیارد ریال از اعتبار تعیین شده پرداخت خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز اظهار کرد: برنامه‌ریزی شده تا ۶۵۰ اصله نهال در این بخش کاشته شود و بعد از یکسال، نگهداری از نهال‌ها به پیمانکار دیگری سپرده خواهد شد.

وی تاکید کرد: توسعه کمربند سبز اهواز نه تنها در کاهش آلودگی هوا موثر است بلکه در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز نیز اثرگذار است.

اختصاص یک دستگاه ترنر از سوی وزارت کشور به شهرداری اهواز

وی در ادامه با اشاره به تخصیص یک دستگاه ترنر به شهرداری اهواز تصریح کرد: طی تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان شهرداری‌ها و وزارت کشور یک دستگاه ترنر( تولید کننده کود کمپوست) برای سایت پسماند صفیره اهواز خریداری شد.

شمس افزود: با فعالیت این دستگاه ۳۵ درصد زباله‌های اهواز در سایت صفیره دفع خواهند شد و کمک بزرگی در بازیافت زباله می‌شود.

توجه به کشت نوع گونه‌های گیاهی در کمربند سبز اهواز

عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز در ادامه این نشست از شهرداری اهواز خواست تا در انتخاب گونه‌های گیاهی برای کشت در کمربند سبز اهواز توجه و مطالعه لازم را داشته باشند.

عادل شیشه‌گری افزود: باید گونه‌های گیاهی در اهواز کشت شود که سازگار با شرایط آب و هوایی این منطقه بوده و در کاهش آلودگی هوا موثر باشند.

وی تاکید کرد: همچنین باید گونه‌های گیاهی در کمربند سبز اهواز کشت شود که برای قاچاقچیان چوب سودآوری نداشته باشد تا شاهد قاچاق چوب به عنوان یکی از معضلات استان در این منطقه نباشیم.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز ادامه داد: ضروری است توسعه و به نتیجه رساندن طرح کمربند سبز به عنوان یک دستور کار در شورای شهر اهواز رسیدگی و پیگیری شود و تمامی دستگاه‌های مرتبط با اجرای این طرح باید پای کار بیایند.

شیشه‌گری توسعه فضای سبز اهواز را برای این شهرستان بسیار حیاتی عنوان کرد و تمام شرکت‌ها و دستگاه‌ها را در همکاری برای اجرای این طرح متعهد دانست.

در مسیر اجرای طرح کمربند سبز معارضانی وجود دارد که برای پیشبرد طرح ابتدا باید این مسئله حل شود.

طرح کمربند سبز اهواز در سال ۷۳ به منظور مقابله و کاهش اثرات آلودگی‌های زیست محیطی طراحی شده برای هفت شهرآلوده کشور از جمله اهواز مصوب شد که مهم‌ترین هدف اجرای آن افزایش تحمل محیط زیست شهری برای مقابله با آلاینده‌های جوی است.

مجموع مساحت کمربند سبز اهواز حدود هفت هزار و ۲۰۰ هکتار است و بیشتر شرکت‌ها ومجموعه‌هایی که خدماتی از شهرداری و شهر دریافت می‌کنند در اجرای آن سهیم هستند.

تعهد شهرداری اهواز اجرای یک هزار و یکصد هکتار از مساحت این کمربند بوده که حدود ۷۰۰ هکتار آن را انجام داد اما در سیل ۹۸ بخش زیادی از آن تخریب شد.

 

منبع؛ ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.