×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 23 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
هشدار نارنجی استقرار توده هوای گرم روی خوزستان

در هشدار سطح نارنجی شماره ۲۰ امروز اداره‌ کل هواشناسی خوزستان در توصیف شرایط جوی مورد انتظار، استقرار توده هوای گرم و وقوع دماهای ۴۹ و ۵۰ درجه و بالاتر در استان خوزستان عنوان شده است.

زمان شروع، امروز دوشنبه ۵ شهریور ماه و زمان پایان چهارشنبه ۷ شهریور ماه خواهد بود.

نوع مخاطره، وقوع دماهای ۴۹ و ۵۰ درجه و بالاتر در بیشتر مناطق استان خوزستان به جز مناطق مرتفع شمالی و شمال شرقی و شرقی پیش‌بینی شده است و منطقه اثر، بیشتر مناطق استان به جز مناطق مرتفع شمالی و شمال شرقی و شرقی خواهد بود.

اثر مخاطره، گرمازدگی، افزایش مصرف حامل‌های انرژی، احتمال آتش‌سوزی در مراتع و مزارع و احتمال خسارت ناشی از تنش دمایی در کشاورزی و دامداری عنوان شده است.

در این خصوص صرفه‌جویی در مصرف آب و برق به ویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از ترددهای غیر ضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب برای جلوگیری از گرمازدگی و آبیاری مزارع در اوایل صبح یا اوایل شب توصیه شده است.

همچنین توصیه شده است در ساعات گرم روز از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید اجتناب شود و در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید از وسایلی مانند عینک آفتابی، کلاه و … استفاده شود.

بر خودداری از رها کردن زباله‌های براق در طبیعت و اطمینان از خاموش شدن کامل در صورت روشن کردن آتش در مراتع پیش از ترک محل نیز تاکید شده است.

 

منبع؛ ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.