×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
ژنراتور واحد سوم نیروگاه کرخه وارد مدار تولید شد

محمدرضا یزدانی‌پور بیان کرد: پس از حادثه در سیم پیچ‌های ژنراتور و آسیب دیدن شین‌های استاتور و یک قطب روتور، این واحد از مدار تولید خارج شد.

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه ادامه داد: بازسازی ژنراتور واحد سوم این نیروگاه با تلاش شبانه‌روزی همکاران در چهار روز با موفقیت انجام شد.

ژنراتور واحد سوم نیروگاه کرخه وارد مدار تولید شدیزدانی‌پور، رفع نقص ژنراتور واحدها را یکی از مهمترین و پیچیده‌ترین کارهای اساسی در بخش تعمیرات و نظارت فنی نیروگاه‌های برق آبی دانست و گفت: واحد سوم نیروگاه کرخه پس از بازسازی و انجام تست‌های اولیه الکتریکی تحت بار با توان نامی تولید، در اختیار شبکه سراسری برق قرار گرفت و با این افتخار برگ زرین دیگری به کارنامه درخشان شرکت تولید بهره برداری سد و نیروگاه کرخه سازمان آب و برق خوزستان افزود شد.

سد کرخه یکی از بزرگ‌ترین سدهای خاکی دنیا و بزرگ‌ترین سد خاکی در خاورمیانه است که بر روی رودخانه کرخه در بخش الوار گرمسیری اندیمشک و در ۲۲ کیلومتری شمال غربی این شهرستان در خوزستان ساخته شده است.

کرخه با تاجی به طول بیش از سه کیلومتر و ارتفاع ۱۲۷ متر از لحاظ حجم بدنه، بزرگ‌ترین سد تاریخ ایران است و با حجم مخزنی به میزان حدود هفت میلیارد مترمکعب، بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی ایران را پدیدآورده است.

عملیات اجرایی این سد در سال ۱۳۷۰ آغاز شد و در سال ۱۳۸۰ به پایان رسید؛ ظرفیت تولید برق نیروگاه برق آبی این سد ۴۰۰ مگاوات است.

 

منبع؛ ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.