×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 21 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
فعالیت ۴۶ دبیرستان سمپاد در خوزستان/ لزوم ایجاد مدارس سمپاد مهارتی

مهرداد فتحی  اظهار کرد: ۴۶ دبیرستان سمپاد در خوزستان فعال هستند که از این تعداد، ۲۳ دبیرستان مربوط به دوره اول متوسطه و ۲۳ دبیرستان مربوط به دوره دوم متوسطه هستند. خوزستان با این تعداد مدارس سمپاد سومین استان از نظر بیشترین آمار مدارس تیزهوشان است.

وی افزود: خوزستان هنرستان مستقل سمپاد ندارد اما دو رشته گرافیک و نرم‌افزار کامپیوتر ضمیمه دبیرستان فرزانگان ۲ ناحیه یک اهواز هستند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: یکی از برنامه‌های اداره سمپاد خوزستان اولویت دادن به مدارس سمپاد مهارتی است و به این منظور در نظر داریم هنرستان مستقل سمپاد راه‌اندازی شود و دانش‌آموزان از طریق آزمون وارد این هنرستان شوند. البته راه‌اندازی این هنرستان به شرطی است که در منطقه و ناحیه، امکانات و تجهیزات به اندازه کافی وجود داشته باشد.

فتحی بیان کرد: برای افزایش مدارس استعدادهای درخشان در نظر داریم اصل، افزایش کیفیت باشد بنابراین اگر منطقه یا ناحیه‌ای تمایل به تاسیس دبیرستان تیزهوشان داشته باشد ابتدا باید فضا، تجهیزات و نیروی انسانی به اندازه کافی داشته باشد تا بتوانیم مجوز را از سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان کسب کنیم.

وی عنوان کرد: دانش‌آموزان بر اساس سند تحول بنیادین در شش ساحت تربیت می‌شوند و مدارس استعدادهای درخشان پیگیر تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان است. در این مدارس اولویت، تربیت دانش‌آموزان خلاق و نخبه و تاثیرگذار در آینده و سرنوشت کشور است.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در خصوص ثبت‌نام دانش‌آموزان گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان با دریافت کارنامه از سامانه‌ مای مدیو به صورت موقت انجام می‌شود و بعد از اعلام آمار رسمی از سوی سازمان سنجش ثبت‌نام دانش‌آموزان بر اساس لیست قطعی خواهد شد.

وی عنوان کرد: امسال با توجه به اینکه دو دبیرستان دوره اول استعداد درخشان در ناحیه یک اهواز افتتاح شده است، در متوسطه اول نسبت به سال گذشته ۱۱۲ دانش‌آموز بیشتر پذیرش شده است.

 

منبع؛ ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.