×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
کانال‌ها و زهکش‌های زیر پوشش شبکه‌های آبیاری مارون لایروبی شدند

محمد قره‌باغی در جمع خبرنگاران بیان کرد: هرساله با آغاز فصل تابستان و به منظور کسب آمادگی‌های لازم جهت کشت تابستانه و بهبود شرایط آبرسانی به اراضی کشاورزی منطقه بهبهان، جایزان و فجر عملیات تعمیر، بازسازی و لایروبی کانال ها و مسیل ها در قالب عملیات پیشگیرانه سالیانه توسط واحد نگهداری و تعمیرات شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون انجام می‌شود.

وی حجم لایروبی انجام شده از ابتدای امسال تاکنون را ۱۱۵ هزار متر مکعب اعلام کرد و گفت: لایروبی کانال های اصلی و زهکش های شبکه شمال بهبهان با حجم ۳۰ هزار مترمکعب، جنوب بهبهان با حجم ۵۰ هزار مترمکعب، کانال اصلی و زهکش های شبکه جایزان و فجر با حجم ۳۵ هزار مترمکعب با دستگاه های بیل مکانیکی لاستیکی و زنجیری بوم بلند انجام شده است.

مدیر عامل شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه‌های آبیاری مارون اظهارکرد: به دلیل عرض کم کف و کوچک بودن مقطع لترال در شبکه بنه باشت، لایروبی ۲ هزار مترمکعب از کانال‌ها به صورت دستی و با استفاده از اکیپ‌های کارگری انجام شد.

قره‌باغی تصریح کرد: لایروبی کانال‌ها و زهکش‌ها به دلیل هدایت روان آب‌های سطحی موجب افزایش راندمان و سرعت انتقال آب در کانال‌های آبیاری از هدر رفت منابع آبی و تسهیل در خدمات‌رسانی به کشاورزان جلوگیری می‌کند.

شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون در شبکه های تحت پوشش خود، بیش از پنج هزار و ۲۷۲ مشترک دارد که در هر فصل زراعی با این شرکت قرارداد برداشت آب منعقد می‌کنند.

 

منبع؛ ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.