×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 23 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
تامین آب شهرهای شمال شرق خوزستان با اجرای کامل طرح فدک

عباس صدریان‌فر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح تأمین آب آشامیدنی دزپارت طبق موافقت ابلاغی جز مأموریت‌های آب و فاضلاب خوزستان است.

وی به همکاری با آبفا خوزستان در راستای حل این مشکل اشاره و افزود: تانکرهای تأمین آب آشامیدنی تا زمان حل مشکل به منطقه ارسال می‌شود.

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان طرح فدک را مهمترین طرح آبرسانی استان عنوان کرد و اضافه کرد: اگر این طرح اجرا شود شاهد تحولات خوبی در منطقه خواهیم بود.

صدریان‌فر با اشاره به اقدامات انجام شده برای حل مشکل آب آشامیدنی در نقاط مختلف استان گفت: مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی برای تأمین آب آشامیدنی ایذه با ۸۸ درصد پیشرفت در حال ساخت است و به زودی بهره‌برداری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح، یک برنامه فنی ملی برگزار و همه مسیرهای مستعد بررسی شدند

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه طرحی که سازمان آب و برق خوزستان مطالعات آن را انجام داده به عنوان بهترین مسیر مورد تصویب پنل ملی قرار گرفت تصریح کرد: پس از تهیه سندها و برآورد قیمت‌ها، مستندات لازم به دبیرخانه هیأت دولت ارسال، تفاهم‌نامه آن با قرارگاه خاتم الانبیا (ص) منعقد و کارهای مقدماتی آن در حال اجرا است اما برای طرح اصلی به علت رقم بالای قرارداد، نیازمند مجوز هیأت دولت هستیم.

صدریان فر با تاکید بر اینکه آبی که از طریق طرح فدک برای منطقه تأمین می‌شود تنها برای شرب نیست و با پیگیری‌های انجام شده تأمین آب کشاورزی و ایجاد اشتغال نیز به سندها اضافه شده گفت: اگر طرح فدک سریع‌تر عملیاتی شود شاهد تحولات خوبی در منطقه خواهیم بود.

وی در خصوص کشاورزی در محدوده دریاچه سد کارون سه نیز گفت: درخواست باغدارانی که متقاضی تأمین و تخصیص آب بودند بررسی و همکاری با تعدادی از آنها در دستور کار قرار گرفت؛ مابقی درخواست‌ها نیز در دست بررسی است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.