×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
فریب تبلیغات اینترنتی «وام فوری» را نخورید

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا:سرهنگ کارآگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: مجرمان سایبری با تبلیغات در فضای مجازی با عنوان: وام ضروری و فوری در کمترین زمان ممکن، اعتماد شهروندان را جلب و از آنان کلاهبرداری می نمایند.

وی افزود: این کلاهبرداران پس از تشویق و فریب شهروندان به گرفتن وام، قربانیان را به ارسال مدارک مالی و هویتی نظیر: کارت ملی، اطلاعات حساب بانکی، فیش حقوقی، چک و سفته و مدارکی از این دست ترغیب می‌کنند. همچنین مبالغ هنگفتی با عنوان « اخذ کارمزد و ضمانت و افتتاح حساب »، از قربانیان اخذ و در نهایت گوشی همراه خود را خاموش نموده و متواری می‌شوند.

سرهنگ حسینی در ادامه به عدم ارسال مدارک هویتی برای افراد ناشناس در فضای مجازی اشاره نموده و بیان داشت: کلاهبرداران سایبری با دریافت این اطلاعات، اقدام به افتتاح حساب به اسم قربانی نموده و در ادامه شروع به پولشویی و جرائم اقتصادی می کنند که از لحاظ قانونی همه عواقب اینکار بر گردن فرد قربانی است.

این مقام انتظامی در پایان به هموطنان توصیه نمود: جهت دریافت وام حتما بصورت حضوری به بانک مراجعه نموده و به هیچ عنوان به تبلیغاتی که در فضای مجازی و یا شبکه های اجتماعی می شود اعتماد نکنند چرا که بانک‌ها هیچگونه تبلیغاتی در فضای مجازی برای فروش وام یا تسهیلات بانکی ندارند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.