×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 8 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اقدام به موقع پلیس فتا، باعث ناکام شدن شیادان سایبری در سرقت وجوه مالباختگان خوزستانی شد

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ کارآگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: مبالغی که توسط شیادان سایبری از هموطنان ما سرقت می‌شود، با روش هایی در حساب های دیگر واریز می‌گردد تا در تحقیقات قانونی، ردی از آنان به جا نماند.

وی افزود: بطور مثال بخشی از وجوه سرقتی توسط پولشویی به حساب های دیگر انتقال داده شده یا تحت عنوان کاریابی، فرد قربانی پول را دریافت و برای آنان ارز دیجیتال خریداری می‌کند و به کیف پول او واریز می نماید. یا در قالب خرید اینترنتی، مبالغ سرقتی برای فروشنده ارسال می‌شود.

سرهنگ حسینی ضمن اشاره به عملکرد سریع پلیس فتا بیان داشت : طی روز های گذشته از ۶ نفر از هم استانی ها جمعا مبلغ ۷۲۵ میلیون تومان با عناوین: « بیعانه در سایت دیوار، پیامک حاوی لینک جعلی و قرعه کشی تلفنی » کلاهبرداری شده که با اقدام فوری و به‌هنگام کارشناسان فوریت های سایبری پلیس فتا خوزستان، موفق به مسدود کردن مبلغ ۵ میلیارد ریال از وجوه به سرقت رفته شدند.

این مقام انتظامی در پایان به شهروندان توصیه نمود: در صورت سرقت از حساب بانکی شما، قبل از انتقال این وجوه به حساب های دیگر، سریعا با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت های سایبری تماس حاصل نمایند تا حساب فرد کلاهبردار مسدود و مبالغ درون حساب بلوکه شود تا اقدامات قضائی صورت گیرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.