×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 8 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
مرگ ۳۲ خوزستانی بر اثر غرق‌شدگی در سال گذشته

پژمان بختیاری‌نیا با اشاره به برگزاری هفته ملی پیشگیری از غرق‌شدگی از اول تا ۷ مردادماه اظهار کرد: امسال شعار این هفته «کمپین پیشگیری از غرق‌شدگی» تعیین شده است.

وی با بیان اینکه غرق‌شدگی یکی از ۱۰ علت اصلی مرگ و میر و سومین علت مرگ ناشی از حوادث غیرعمدی در افراد یک تا ۲۹ ساله در سطح جهان است، افزود: سال گذشته در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ۳۲ نفر بر اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند.

بختیاری‌نیا بیان کرد: در استان خوزستان بیشترین موارد غرق‌شدگی در سنین ۱۸ تا ۲۹ سال اتفاق می‌افتد و در رتبه بعدی، کودکان زیر پنج سال بیشتر در معرض خطر غرق‌شدگی هستند، بنابراین ضمن آموزش نکات و اصول اولیه شنا در مهدکودک‌ها و مدارس، باید هشدارهای لازم هم به والدین کودکان داده شود.

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت (WHO) شش راه حل مبتنی بر شواهد را برای جلوگیری از غرق شدن ارائه کرده است که آموزش مهارت‌های اولیه شنا، ایمنی آب و نجات ایمن به کودکان در سن مدرسه و ایجاد مکان‌های امن دور از آب برای کودکان پیش دبستان با مراقبت از کودکان توانا از مهمترین این راه حل‌ها است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: نصب موانع کنترل دسترسی به آب، آموزش افراد حاضر در امر نجات و احیای ایمن و تنظیم و اجرای مقررات ایمن قایقرانی، کشتیرانی و کشتی از جمله پوشیدن وسایل شناور شخصی نیز از دیگر راه حل‌های ازائه شده در این خصوص است.

وی افزود: ایجاد تاب‌آوری و مدیریت خطرات سیل و سایر خطرها هم باید در پیشگیری از غرق‌شدگی مد نظر قرار داده شود.

 

منبع؛ ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.