×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۵ آذر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 25 November , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
رشد قارچ‌گونه مطب‌ها و معضل ترافیک شهری اهواز/زور شهرداری به پزشکان نمی‌رسد

رشد بی‌رویه مطب‌های پزشکی، مجتمع‌های درمانی و آزمایشگاه‌ها در منطقه کیانپارس اهواز موجب شده تا شهروندان ساکن در این منطقه با مشکلات عدیده‌ای رو به رو شوند به طور معمول از حوالی ساعت ۱۶ تا ساعت۲۱ ترافیک و گره‌های سنگین ترافیکی در گرمای سوزان اهواز مردم را کلافه و عصبانی می‌کند.

نبود پارکینگ نه فقط برای بیماران و مراجعه کننندگان بلکه کارکنان مجتمع‌های پزشکان موجب شده تا ساکنان مناطق مسکونی هر روز شاهد درگیری‌های بر سر جای پارک یا پارک کردند خودروها جلوی درب منازلشان باشند اما انگار گوش شنوایی برای رفع این معضل که گریبان گیر مردم شده است وجود ندارد.

این مشکل که صدای بسیاری از شهروندان مناطق اهواز به ویژه کیانپارس را درآورده است از یک سال بیش تشدید شده است و هر روز بر تعداد مطب‌های پزشکی و ساختمان‌های پزشکان افزود می‌شود و عملا منطقه کیانپارس اهواز در بعدازظهرها به دلیل هجوم جمعیت قفل می‌شود اما تا به امروز کسی نتوانسته است برای این مساله که آسایش شهروندان را بر هم زده است نسخه‌ای بپیچد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به رشد بی‌رویه مطب‌ها و مجتمع‌های پزشکی در برخی نقاط شهری اهواز از جمله منطقه کیانپارس می‌گوید: ما به تنهایی زورمان به پزشکان نمی‌رسد.

حجت‌اله سلیمانی روز چهارشنبه در نشست خبری اداره حمل ‌و نقل و ترافیک شهرداری اهواز توضیح داد: برخی پزشکان برای مطب یا مجتمع درمانی خود ابتدا پروانه مسکونی می‌گیرند و پس از اتمام کار آن را تغییر کاربری می‌دهند هرچند در این زمینه برخی دستگاه‌ها کم کاری می‌کنند اما دود آن در چشم معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه معاونت حمل و نقل و ترافیک به تنهای توان مقابله با پزشکان را ندارد گفت: دادستان استان به این مساله ورود کرده است و پیرامون توسعه بیمارستان‌ها بدون ضوابط یا بدون پارکینگ نشست‌های مختلفی برگزار شده و گزارش‌های در این زمینه تهیه شده است.

معاون شهرداری اهواز بیان کرد: قرار است مجتمع‌هایی که بدون رعایت ضوابط ساخته شده‌اند فراخوانده شوند تا آن‌هایی که پارکینگ ندارد اقدام به ایجاد پارکینگ کنند یا مطب‌های خرد جابجا شوند.

وی فرآیند جابجایی و تغییر در روند فعلی مطب‌های پزشکی را فرآیند سخت و سنگین خواند.

سلیمانی در خصوص شهرک سلامت گفت: یک دهه است که مساله ایجاد شهرک سلامت مطرح شده است اما تا کنون کلنگ زنی هم نشده است.

وی در ادامه معضل ترافیک ایجاد شده ناشی از حضور مطب‌های پزشکی را معضلی در سراسر کشور خواند و توضیح داد: در نشستی که بهمن ماه سال گذشته در اهواز میزبان معاونان حمل و نقل کلانشهرها بودیم همه معضل شماره یک شهر خود را تمرکز مطب پزشکان عنوان کردند از این رو این مساله یک چالش فراگیر در کل کشور است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز تاکید کرد: قانون در زمینه مطب پزشکان ۲ پهلو است چراکه اعلام کرده پزشک در محل سکونت خود می‌تواند طبابت کند ولی متاسفانه پزشکان با استفاده از این قانون اقدام به احداث مجتمع‌های پزشکی می‌کنند.

وی با اشاره به لابی قدرت پزشکان ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی تعدادی از نمایندگان مجلس پزشک هستند و خودشان منعفت دارند.

سلیمانی با اشاره به رشید بودجه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: بودجه این معاونت در سال ۱۴۰۲ حدود ۲.۵ برابر افزایش یافت و در سال جاری نیز رشد بیشتری را نسبت به دیگر سازمان‌ها و معاونت‌ها ثبت کرد و به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسید.

وی ادامه داد: پروژه قطار شهری اهواز به علت اختلاف میان پیمانکار و شهداری اهواز چندین سال متوقف بود اما پس از گرفتن رای دادگاه این پروژه دوباره فعال شده است و اکنون ایستگاه‌های آن از پیمانکار به شهرداری واگذار شده است.

معاون شهرداری اهواز با بیان اینکه ششم مرداد ماه جاری تفاهم‌نامه آغاز کار جدید در پروژه قطار شهری منعقد می‌شود توضیح داد: براساس قرارداد جدید فاز یک و ۲ این پروژه برای ۱۱ کیلومتر و چهار ایستگاه با ۶۰ هزار میلیارد ریال در ۱۸ ماه تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی راه‌اندازی خط بی. ‌آر. تی‌ در اهواز گفت: این طرح دارای ۲۷ ایستگاه است که ایستگاه چهارشیر آن ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است همچنین ایستگاه منطقه دروازه نیز در حال تکمیل است.

سلیمانی تاکید کرد: در تلاش هستیم خط بی. آر. تی اهواز با هشت ایستگاه از مهر سال جاری فعالیت خود را آغاز کند.

وی با اشاره به اتوبوس‌های شهرداری اهواز توضیح داد: در ۱۰ سال گذشته تعداد اتوبوس‌های شهرداری اهواز روند نزولی داشته و در نهایت مدیریت جدید شهری در سال ۱۴۰۰ تنها دارای ۸۰ اتوبوس فعال بود اما با اقدامات انجام شده این تعداد در ابتدای مهرماه به ۲۵۰ و سال ۱۴۰۴ به ۴۰۰ دستگاه می‌رسد.

معاون شهرداری اهواز بیان کرد: از سوی مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های مستقر در اهواز حتی یک ریال بابت توسعه ناوگان همگانی به اهوار تزریق نشده است. تنها بدهی‌های شرکت‌های دولتی پرداخت شد.

وی تصریح کرد: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب که بدهی‌های خود را در بهترین زمان ممکن پرداخت کرد و توانستیم قرارداد طلایی خرید ۶۵ اتوبوس را منعقد کنیم. در این قرارداد، ۸۰ درصد مبلغ خرید اتوبوس‌ها از طریق یارانه دولتی تامین می‌شود و بقیه منابع خرید اتوبوس‌ها از طریق منابع نقدی شهرداری یا اوراق مشارکت تامین شده است.

سلیمانی بیان کرد: قرارداد خرید شش ون برقی هم منعقد و از این تعداد دو دستگاه تحویل گرفته شده است که در بهشت آباد خدمات می‌دهند. چهار دستگاه دیگر را هم تا ۲۰ روز دیگر تحویل می‌گیریم و در خیابان امام در مرکز شهر خدمات خواهند داد. چهار دستگاه دیگر هم خریداری می‌کنیم که ابتدا در مرز چذابه در اربعین خدمات می‌دهند و بعد در هسته مرکزی شهر به کارگیری می‌شوند.

وی با بیان اینکه نصب دوربین‌های نظارت تصویری سال گذشته پنج برابر و امسال به ۱۰ برابر سال گذشته افزیش خواهند یافت افزود: سال گذشته تعداد کشته‌های تصادفات، ۲۵ نفر معادل حدود ۲۱ درصد نسبت به سال قبل از آن کاهش داشته است.

معاون شهرداری اهواز خط‌کشی معابر، ایمن‌سازی درب ۱۰۰ مدرسه حادثه‌خیز، استانداردسازی گذرگاه‌های عابر پیاده، خرید تجهیزات چراغ فرمان‌ها و نصب پیام‌ها و تصاویر هشدارآمیز در خصوص آموزش فرهنگ رانندگی و ترافیک، عملیات اجرایی پل عابر پیاده درب استادیوم به ارزش ۵۳ میلیارد ریال، انعقاد قرارداد پل عابر پیاده درب غربی دانشگاه شهید چمران اهواز، هدفگذاری رفع ۱۴۶ نقطه حادثه خیز در سطح شهر، ساخت و نصب تابلوهای مسیر را از دیگر اقدامات این معاونت عنوان کرد.

 

منبع, ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.