×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر
در انتظار تعیین‌تکلیف نهایی از سوی مالک جدید

به گزارش فوتبال ۳۶۰، مسئولان باشگاه استقلال در فصول گذشته همواره در سودای آن بوده‌اند تا پروژه ساخت استادیوم اختصاصی را پیش ببرند. در دوره مدیریت مصطفی آجورلو و علی خطیر، پروژه ساخت ورزشگاه اختصاصی به صورت ویژه پیگیری شد و سال گذشته با حضور سرمایه‌گذار ایرانی و البته یک شرکت چینی، پروژه ساخت ورزشگاه به مراحل اجرایی نزدیک شد اما همچنان خبری از احداث ورزشگاه اختصاصی استقلال نیست و خبرهای ضدونقیضی درباره آن به گوش می‌رسد.

مسئولان باشگاه استقلال این روزها درگیر فعالیت روند نقل‌وانتقالاتی تیم‌شان هستند و در این میان البته اعلام موضع مالکان جدید باشگاه در مسیر ساخت ورزشگاه هم از اهمیت بالایی برخوردار است. امیر سالمی‌زاده، سرمایه‌گذار ایرانی مقیم قطر در سال گذشته قرار بود پروژه احداث ساخت ورزشگاه اختصاصی استقلال را پیش ببرد که با توجه به تغییر و تحولات مدیریتی و البته مالکیتی، پروژه متوقف شد و حالا سالمی‌زاده درباره آخرین روند ساخت ورزشگاه توضیحاتی را ارائه کرده است.

پکیج ورزشگاه کامل طراحی و آماده شد اما …

امیر سالمی‌زاده در گفت‌وگو با «خبر آنلاین» درباره آخرین وضعیت ساخت ورزشگاه اختصاصی استقلال توضیح داد: «سال گذشته و در پی امضای تفاهم‌نامه و بازدید از مکان‌های پیشنهادی، یک گزینه را به عنوان محل احداث استادیوم انتخاب کردیم. پس از جانمایی مکان تعیین شده، یک شرکت چینی که جزو ۱۰ شرکت برتر دنیا در طراحی و معماری بود، طرح اولیه را ارائه داد و پس از آن نیز پکیج کامل طراحی و آماده شد اما بعد از طراحی پروژه، تغییرات مالکیتی در استقلال مطرح شد لذا در انتظار تحقق تغییرات ماندیم تا روند اجرای این طرح تعیین تکلیف شود».

آمادگی اجرای پروژه را داریم

سالمی‌زاده در واکنش به تغییرات مالکیتی استقلال گفت: «طی جلسه‌ای با مالک جدید استقلال ضمن اعلام آمادگی در راستای اجرای پروژه تامین سرمایه اجرای آن هم از سوی ما مهیا است و آمادگی اجرای پروژه را داریم. در نتیجه مقرر گردید تا مالک جدید این موضوع را بررسی نموده و جلسه بعدی را در دوحه برای ادامه همکاری برگزار کنیم که تاکنون پیامی دریافت نکرده‌ایم. ما آماده هستیم. علاقه‌مند هم هستیم. به عنوان یک استقلالی اشتیاق نسبت به ساخت ورزشگاه تیم محبوبم دارم و تاکنون هزینه‌های طراحی و مهندسی انجام شده و آماده ادامه هزینه‌ها تا پایان پروژه هستیم».

ما تمام تلاش خود را کرده‌ایم

سرمایه‌گذار ایرانی مقیم قطر درباره احتمال ساخت ورزشگاه اختصاصی گفت: «در صورتی‌که این پروژه به سرانجام برسد باعث سربلندی ما و کشور عزیزمان ایران است، اگر به هر دلیلی به سرانجام نرسد ما تمام تلاش خود را کرده‌ایم. من به عنوان یک ایرانی که در خارج از کشور در حال فعالیت هستم، خیلی دیگر از ایرانیان سرمایه‌دار را می‌بینم که علاقه‌مند هستند در ایران سرمایه‌گذاری کنند اما سازوکار دقیق نیست و آینده سرمایه‌گذاری روشن نمی‌شود! باید یک راهکار برای ایرانیان خارج از کشور گذاشته شود و آن‌ها را از سرمایه‌گذاری در ایران مطمئن کنیم».

اگر سازوکار روشن و مشخص شود، می‌شود سرمایه قابل‌توجهی جذب کرد

امیر سالمی‌زاده در بخش پایانی صحبت‌های خود توضیح داد: «در حال حاضر ثروت زیادی در دست ایرانیان خارج از کشور است که اسامی آن‌ها را می‌شنوید و می‌دانید؛ سرمایه‌داران و کارآفرینانی که در کشورهای دیگر موفق عمل کرده‌اند. اگر سازوکار روشن و مشخص شود، می‌شود سرمایه قابل‌توجهی جذب کرد. به عنوان مثال ما به عنوان یک سرمایه‌گذار، از همین ابتدا با یک موانع این چنینی مواجه شده‌ایم. بنابراین فکر می‌کنم اگر ما کار را به سرانجام برسانیم، برای دیگر سرمایه‌گذاران نیز ایجاد انگیزه می‌شود که در ایران سرمایه‌گذاری کنند».

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.